yoin

Atwist

Hallo forumleden,

Heb een dynamisch block gemaakt wat op zich goed werkt maar mijn stretch punt staat niet op de plaats waar ik deze heb neer gezet in block editor.
Dus in de block editor staat het punt goed maar als ik het block invoeg dan staat deze op een andere plek.

Heb block bijgevoegd dus wie zou eens willen kijken wat er aan de hand is.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

sk

Atwist,

ik denk dat het zo al beter is.

sk

Atwist

SK

Dank voor het willen kijken naar mijn dynamisch block allen weet ik nog niet wat er aan de is/was.
Ik moet namelijk nog veel meer van de blocks maken, dus is het wel makelijk dat ik weet hoe dit is opgelost.

Vast bedankt

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

Atwist

Beste forumleden,

Zou iemand nog eens naar het al eerder genoemd block willen kijken.
SK heeft dit al gedaan maar ben er nog steeds niet achter hoe hij dit heeft gedaan.

Alvast bedankt voor de moeite.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

sk

hey atwist,

ik had deze voormiddag geen tijd om te reageren...

Toen ik je block opende in de Block Editor "zweefden" jouw  Linear Parameter en jouw Stretch Action in de ruimte. Dit is wat ik heb gedaan:
1 Gekeken welke lijn een lengte van 100, 125,...,875,900 moest hebben
2 Een nieuwe lineaire parameter aangemaakt van beginpunt (rechts) naar eindpunt (links) van de in 1 genoemde lijn
3 Een stretch action gekoppeld aan het eindpunt van de lineaire parameter met een stretch frame dat de linkerkant van je cilinder omvat, en een selection set van al de te verplaatsen of te verlengen objecten.
4 Block editor afgesloten en het block opnieuw geïnsert.

groeten,
sk

Atwist

SK dank voor je uitleg. :vreegoe:

Maar zo had ik het ook gedaan dus snap ik niet wat er aan de hand was/is.

Ik ga nog maar eens uit allemaal uit proberen.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

Atwist

Ben nu al enige tijd aan het stoeien, maar het probleem blijft het zelfde. :x :?
De strecht blijft er boven zweven.

Wie weet raad.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

Atwist

Na een hoop geklooi ben ik er achter.

Stap 1 maak eerst een Wblock zonder poespas.
Stap 2 dit block in een lege tekening invoegen
Stap 3 dit block dan openen in blockeditor en dan de dynamische bewerken block opslaan (dynamisch block werkt nu al).
Stap 4 Wblock maken van dit block doormiddel van de optie block boven aan het Wblock scherm nu opslaan en het block is klaar voor gebruik.

Dit is misschien erg omslachtig maar zo krijg ik mijn dynamische blocken goed dus geen zweefende iteems meer.

Atwist

Atwist

AutoCad 2008.