FastFiber

Bestandsnaam automatisch in layout plaatsen (opgelost!)

Gestart door den_chuck, vr 19 03 2010, 11:59:26

Vorige topic - Volgende topic

den_chuck

Is er een mogelijkheid om de bestandsnaam die men gebruikt voor het opslagen van plannen ook ergens automatisch in de layout te laten verschijnen?
De bedoeling is dat wij met verschillende plannen werken in vaak ook revisie's (1,2 enz.)
Nu zou het handig zijn dat we automatisch de bestandsnaam automatisch zien verschijnen op het plan.
Zo kunnen er nooit fouten gemaakt worden.
Wanneer en plan moet aangepast worden slaan wij deze telkens op onder een nieuwe bestandsnaam (dezelfde met daarachter REVISIE 1 (2, 3 enz)

Alvast bedankt

H@rm

Citaat van: den_chuck op vr 19 03 2010, 11:59:26
Is er een mogelijkheid om de bestandsnaam die men gebruikt voor het opslagen van plannen ook ergens automatisch in de layout te laten verschijnen?
De bedoeling is dat wij met verschillende plannen werken in vaak ook revisie's (1,2 enz.)
Nu zou het handig zijn dat we automatisch de bestandsnaam automatisch zien verschijnen op het plan.
Zo kunnen er nooit fouten gemaakt worden.
Wanneer en plan moet aangepast worden slaan wij deze telkens op onder een nieuwe bestandsnaam (dezelfde met daarachter REVISIE 1 (2, 3 enz)

Alvast bedankt

den_chuck,

als je met layout bedoeld de naam van het tabblad, dan denk ik niet dat het mogelijk is.

als je met layout bedoeld je vel papier, dan is het met fields heel goed op te lossen.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

den_chuck

Citaat van: H@rm op vr 19 03 2010, 12:12:38
den_chuck,

als je met layout bedoeld de naam van het tabblad, dan denk ik niet dat het mogelijk is.

als je met layout bedoeld je vel papier, dan is het met fields heel goed op te lossen.

Michel

Ik bedoel niet de naam van het tabblad, maar de bestaandsnaam waarmee we het plan opslagen.
Elke revisie slagen wij op onder een nieuwe bestandsnaam vb: apptnr_naamklant_revisie1 (2,3,...)
Dus telkens opslaan als met de nieuwe benaming. Enkel de revisie nr word dan aangepast.
Deze tekst willen we graag op onze Layout (plan dat we moeten afdrukken, dus het vel papier zoals jij aangeeft) willen zien verschijnen. Zonder dat we handmatig op het plan moeten gaan zetten apptnr_naamklant_revisie1 (2,3,...) (zoals in het voorbeeld

den_chuck

Dit is de oplossing!  :vreegoe:

Bedankt voor de snelle reactie!
Wat hou ik van dit forum! Soms moet je vaak naar kleine zaken zoeken en hier kan je het gewoon even vrage, super!  :vreegoe:

Reimer

Citaat van: H@rm op vr 19 03 2010, 12:12:38
...
...

Dit is wel mogelijk doordat je in een field ook LispVariabelen of SysteemVariabelen kunt oproepen. Hiervoor kies je de category Other en field name SystemVariable. Daarna kun je kiezen voor ctab, waarmee de tabnaam wordt opgeroepen.

Reimer

H@rm

Citaat van: Reimer op vr 19 03 2010, 15:47:19
Dit is wel mogelijk doordat je in een field ook LispVariabelen of SysteemVariabelen kunt oproepen. Hiervoor kies je de category Other en field name SystemVariable. Daarna kun je kiezen voor ctab, waarmee de tabnaam wordt opgeroepen.

Reimer

Reimer,

Wat ik met mijn eerste opmerking bedoelde is dat je dwgname wordt gekoppeld aan je layoutnaam (= ctab) Dat kan dus niet.
Je kunt idd wel je tabnaam en/of je dwgname (en nog veel meer) als field op je tekenvel plaatsen.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Reimer

Dit had ik inderdaad niet zo gesnapt. Nu is het duidelijk.

Reimer

FastFiber