FastFiber

bug gevraagd :)

Gestart door jo-king, vr 26 02 2010, 11:47:04

Vorige topic - Volgende topic

jo-king

Hoi mensen.

Bij het aanmaken van een nieuwe kantoor-standard, zou ik deze graag ietsofwat beveiligen. dit omdat de vorige versie door ex-collega's werden verspreid zonder toestemming.
Het Liefst doe ik dit niet met een activatie-code of dergelijke, omdat ze deze code gewoon kunnen doorgeven.
ik dacht eerder aan een lisp-routine, die kijkt naar de datum.
als het bv 6 maanden later is dan DD-MM-YYYY, dat de routine niet werkt, of dat er een alternatieve routine gestart wordt. (pickfirst waarde veranderen of zo :))

eigenlijk dus opzettelijk een bug in de standaard werken, die door mezelf elke 5.5maand opnieuw uitgesteld wordt.

tricky stuff :)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

roy_043

Het is in principe mogelijk om op die manier een lisp-bestand te beveiligen. Maar er zullen veel onderdelen van de standaard zijn die niet in lisp zijn "gevangen". Dus met het beveiligen van alleen de lisp ben je er nog niet. Onderstaand een voorbeeld. Je moet de naam van de afschermfunctie (in het voorbeeld: MaakFunctiesBeschikbaar) veranderen in een wachtwoord en dat wachtwoord bij elke versie wijzigen Want door op de commando-regel (MaakFunctiesBeschikbaar) in te tikken worden de geneste functies ook ontsloten! Ook moet je het resultaat daarna natuurlijk wel versleutelen (encryptie/compileren naar vlx).
(defun MaakFunctiesBeschikbaar ()
  ;; alle functie in deze functie nesten!
  (defun c:MijnFunctie1 ( / )
    (princ "\nBericht van MijnFunctie1 ")
    (princ)
  )
  (defun c:MijnFunctie2 ( / )
    (princ "\nBericht van MijnFunctie2 ")
    (princ)
  )
  (princ "\nFuncties geladen ")
)

(if (> (getvar "cdate") 20100226.13) ; Na 13:00 uur op 26 februari zijn de rechten verlopen!
  (alert "Rechten verlopen\n(c) Mijn Bedrijf")
  (MaakFunctiesBeschikbaar)
)
(princ)

jo-king

Roy,

bedankt voor het snelle antwoord.
het lijkt echt al  wel een goeie start.
ik dacht er aan om deze code bij in het acad opstart bestand te zetten.
en misschien als de cdate verstreken is, de toolpalette-supportpath te resetten :)

ik ga eens een beetje knutselen ;)

thx.
Jo.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

julien

Ik ken er zo goed als niets van, maar kan je de lisp niet laten kijken binnen welk netwerk het werkt en enkel laten werken als dit het correcte is?

jo-king

Citaat van: julien op vr 26 02 2010, 13:37:28
Ik ken er zo goed als niets van, maar kan je de lisp niet laten kijken binnen welk netwerk het werkt en enkel laten werken als dit het correcte is?

idd geen slecht idee,
behalve dat er enkele laptops zijn, die ook zonder netwerk moeten kunnen werken.
ook het domein is geen optie, want deze standaard moet op verschillende domeinen werken...
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller