yoin

nnndoh

hallo allemaal, ik ben met het boek bezig van tec college, autocad 2010
in hoofdstuk 16.7 opdracht 6 op bladzijde 679 moet ik een dynamische blok maken met familietable van een ronde buis.
je ziet 2 cirkels met een hatch ertussen.
in die table kan je straks kiezen tussen de verschillende diameters en de dikte van de buis.

mij vraag, hoe krijg ik een maatvoering tussen de 2 cirkels ? om zo de dikte te kunnen veranderen. of moet dat op een ander manier?
ben er een hele dag mee bezig geweest maar kom er niet uit.
De diameters veranderen van het buitenste cirkel lukt wel.

ik loop een IRO traject op een school waar zij mij ook niet kunnen helpen.

dank je wel

H@rm

Citaat van: nnndoh op di 16 02 2010, 19:12:24
De diameters veranderen van het buitenste cirkel lukt wel.

Dat is al de helft van het werk: Je moet op dezelfde wijze de diameter van de binnenste cirkel wijzigen. Met in achtneming van de dikte van het staal.

Veel sucses.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

nnndoh

oke, toch wel en dan ervoor zorgen dat ik gewoon de dikte van het staal kan kiezen uit het lijstje terwijl hij dan gewoon het diameter aanpast.
ik ga morgen kijken of dat lukt
dank je wel

julien

Als een leerkracht autocad je hierin niet kan helpen wordt het hoog tijd dat hij/zij eens een update cursus volgt!  :?

Als je er nog niet aan uit raakt moet je het maar laten weten.
Je mag ook altijd je tekening hier uploaden zodat we eens kunnen kijken of het niet efficiĆ«nter kan.  :wink:

nnndoh

waar ik in zit is een IRO traject voor langdurige werklozen, ik ben hiervoor 20 jaar timmerman geweest en dit is wat ik graag wil doen.
ze krijgen dan via het UWV een leertraject aangeboden autocad, inventor en tegenwoordig nu ook tekla structures.
van autocad weet de leerkracht alleen iets van autocad 2006 en aangezien hij zich meer bezig houdt met tekla structures ( waarvan ik verder ben dan hem) kan hij mij niet helpen met deze opgave.
ikzelf heb het boek van autocad 2010 aangeschaft en ben dat dus de hele dag aan het doorwerken in afwachting van een stage plek.

terug op het probleem, ik kom er niet uit, heb het maar ingescanned zodat het wat duidelijker wordt.

julien

Ik moet toegeven dat ik toch even serieus heb moeten zoeken.  :oops:

In bijlage vind je mijn oplossing. Dit is niet de enige manier, maar zo lukte het me het snelst.

Wat heb ik gedaan:
In blockeditor tekende ik 2 cirkels
Elke cirkel gaf ik een Linear parameter.
Deze parameters maakte ik dynamisch met elk een Scale action.
Aangezien ze beiden samen te bedienen moeten zijn heb ik de parameters gebundeld in een lookup table.
Hier kan je verschillende parameters naast elkaar hangen en bedienen vanuit 14 keuze paneel.

Mijn oplossing werkt, maar er zullen wel andere (en misschien ook betere) oplossingen bestaan.

nnndoh

dank je voor je oplossing, aan de hand daarvan was ik bezig geweest om het in een familie tabel te krijgen, maar dat lukte me nog niet.

FastFiber