FastFiber

jpeg in layer instellen als achtergond |beantwoord|

Gestart door Bert H, ma 15 02 2010, 10:18:58

Vorige topic - Volgende topic

Bert H

Probleem:
Na het tekenen van een grondplan van een archeologische opgraving met bijhorende layers hoort er een oude kaart op geprojecteerd te worden. Het invoegen via Insert van de oude kaart als jpeg op een nieuwe layer (kaartlayer) en deze Alinen lukt.
Deze kaartlayer als achtergrond layer gebruiken lukt NIET. Ze blijft steeds op de voorgrond en bedekt de rest zodat het grondplan niet duidelijk zichtbaar is.
Waarschijnlijk is het slechts een instelling aanpassen ... maar ik kom er niet uit :(.

versie - besturing: AutoCAD LT 2010 - Windows Vista

Alvast bedankt voor de hulp!

mrbeegee

Heb je IMAGEFRAME op 1 staan? Als dit zo is komt een een kader om je jpg en kan je deze selecteren. Dit frame moet je dan naar achteren brengen met "send to back". Maar ik weet niet zeker of je deze mogelijkheden heb met LT.

Bert H

Ja, IMAGEFRAME staat op 1 >>  kader komt rond jpeg.
Hoe kan je het commando "send to back" geven? "SENDTOBACK" na het omkaderen >> onbekend commando.

Bert H

Heb net DRAWORDER gevonden dankzij bovenstaande tip.
Het lijkt een oplossing voor dit probleem.
Zijn er nog tips: alles is welkom!

hulpje

Draworder is (zover ik weet  :) ) de enige oplossing voor dit probleem.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Reimer

Even voor de volledigheid:
Wanneer het commando DRAWORDER gestart wordt via een menu dan is "Sent to back" een keuze mogelijk. Op de commando regel heet dezelfde mogelijkheid "Back".  :wink:

Reimer

roy_043

Tweede oplossing:
1. Alles behalve de afbeelding selecteren
2. Ctrl+X
3. PasteOrig

Bert H

Bedankt voor alle tips. Het probleem is opgelost en heb vandaag weer iets bijgeleerd  :).