FastFiber

Alle gegevens opslaan in nieuwe tekening

Gestart door M. van Ooijen, vr 12 02 2010, 12:34:10

Vorige topic - Volgende topic

M. van Ooijen

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met diverse tekeningen waardoor plot-scripts vastlopen.
Daarom wil ik alle tekeningen "verplaatsen" naar nieuwe tekeningen.
Op deze manier hoop ik de problemen die in de tekening zitten achter te laten in de tekeningen en ze niet mee te nemen naar de nieuwe.

Korte omschrijving van hoe het zou moeten gaan is volgens mij:
- tekening openen
- alle informatie in de tekening selecteren (select all of Wblock)
- nieuwe tekening aanmaken
- geselecteerde informatie daar in plakken
- nieuwe tekening opslaan als bestaande tekening met extra letter/cijfer voor de duidelijkheid.
- beide tekeningen afsluiten en op naar de volgende.

Ik gebruik Autocad 2009.

Uiteraard is dit verzinnen niet het probleem, maar het script ervoor wel.
Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt.
Michel.

bart

alleen een wblock maken is voldoende (dat is immers gewoon een tekening)

geen select all gebruiken dan selecteer je alles en waarschijnlijk wil je alleen de zichtbare onderdelen
zor er voor dat er geen lagen uit of gelockt staan
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

roy_043

Citaat van: M. van Ooijen op vr 12 02 2010, 12:34:10Ik heb een probleem met diverse tekeningen waardoor plot-scripts vastlopen.
Het lijkt mij allereerst belangrijk om uit te zoeken waarom het plotscript vastloopt. Zolang je dit niet weet zou het probleem ook bij de nieuwe tekeningen kunnen optreden.

M. van Ooijen

Bedankt voor jullie reactie.
Aangezien ik in het weekend niet bij deze account kan, kan ik vandaag pas reageren.

Citaat van: roy_043 op vr 12 02 2010, 14:15:52
Het lijkt mij allereerst belangrijk om uit te zoeken waarom het plotscript vastloopt. Zolang je dit niet weet zou het probleem ook bij de nieuwe tekeningen kunnen optreden.
Uiteraard heb ik dat geprobeerd, alleen kom ik daar niet echt uit.
Ik heb er daarom een pdf aangehangen om mijn probleem te verduidelijken.
Je kijkt hier tegen 2 plotschermen van een modelspace aan.
Zoals je kunt zien is het verschil tussen deze 2 de mogelijkheid om de "Shade Plot"  aan te kunnen passen.
In eerste instantie niets mis mee uiteraard, behalve dat als ik een plotscript hierop loslaat hij bij deze 2 tekeningen verschillende commando's vraagt.

Indien dit niet helemaal duidelijk/geloofwaardig overkomt, kan ik uiteraard ook gewoon de 2 tekeningen als bijlage posten.

Citaat van: bart op vr 12 02 2010, 13:48:17
alleen een wblock maken is voldoende (dat is immers gewoon een tekening)
Kun je aangeven hoe ik dat in een script verwerk zodat hij direct de tekeningen onder een andere naam opslaat?

roy_043

Bevatten de probleemtekeningen shaded objects? Wat is de instelling voor SHADEMODE in deze tekeningen? helpt het als je schakelt naar 2d wireframe?:
: shademode
Current mode: fLat+edges
Enter option [2d wireframe/3d wireframe/Hidden/Flat/Gouraud/fLat+edges/gOuraud+edges] <fLat+edges>:2

M. van Ooijen

Citaat van: roy_043 op ma 15 02 2010, 09:24:41
Bevatten de probleemtekeningen shaded objects? Wat is de instelling voor SHADEMODE in deze tekeningen? helpt het als je schakelt naar 2d wireframe?:
: shademode
Current mode: fLat+edges
Enter option [2d wireframe/3d wireframe/Hidden/Flat/Gouraud/fLat+edges/gOuraud+edges] <fLat+edges>:2

Ik weet niet hoe ik kan zien of ik shaded objects in de tekening heb zitten.
In designcenter zie ik in ieder geval niets wat er op lijkt.
Maar mijn shademode staat in de probleemtekeningen al op 2d wireframe.
Ik heb alleen iets andere mogelijkheden in autocad dan dat jij aangeeft, nl.
Command: SHADEMODE
VSCURRENT
Enter an option [2dwireframe/3dwireframe/3dHidden/Realistic/Conceptual/Other] <2dwireframe>:

roy_043

Dit klopt niet:
Citaat van: M. van Ooijen op ma 15 02 2010, 08:23:48Je kijkt hier tegen 2 plotschermen van een modelspace aan.
Ik heb beide dialogs nog eens goed vergeleken en ik kom tot de conclusie dat je 1x vanuit modelspace en 1x vanuit paperspace plot (let op het vinkje bij "plot paperspace last"). Dit is de verklaring voor jouw probleem.

M. van Ooijen

Citaat van: roy_043 op ma 15 02 2010, 10:40:35
Dit klopt niet:Ik heb beide dialogs nog eens goed vergeleken en ik kom tot de conclusie dat je 1x vanuit modelspace en 1x vanuit paperspace plot (let op het vinkje bij "plot paperspace last"). Dit is de verklaring voor jouw probleem.
Tja, ik weet dat het ongeloofwaardig klinkt, maar als je bij beide schermen naar de linker bovenhoek kijkt, zie je toch echt "Plot - Model" staan.
Om het (misschien) gemakkelijker te maken heb ik er 2 tekeningen aangehangen.
1 volgens het bovenste gedeelte en 1 volgens het onderste van het PDF-voorbeeld.

Uiteraard hoor ik graag wat je er van denkt......

hulpje

Even een vraag over jouw plot script.
Waar plot je naar toe? Plot je toevallig naar PDF en welke foutmelding krijg je precies?

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

M. van Ooijen

Citaat van: hulpje op ma 15 02 2010, 11:58:03
Even een vraag over jouw plot script.
Waar plot je naar toe? Plot je toevallig naar PDF en welke foutmelding krijg je precies?
Het maakt niet uit waar ik naar toe plot.
Ik plot via Multibatch.
Dit programma maakt gebruik van Autocad en hierdoor kun je gewoon de commando's ingeven die je normaal ook krijgt als je –plot invoert.
Hierdoor krijg je dus niet echt een foutmelding, maar hij blijft gewoon in het script hangen omdat hij in de eerste tekening andere antwoorden verwacht dan in de tweede tekening.
De plotscripts zien er uiteindelijk zo uit:
plot
y
model
bullzip pdf printer
A4
Millimeters
Landscape
No
Extents
Fit
Center
Y
A3.ctb
Y
N
N
N

N
Y
- - - - - -
plot
y
model
bullzip pdf printer
A4
Millimeters
Landscape
No
Extents
Fit
Center
Y
A3.ctb
Y

N
Y

roy_043

Omdat het plotten bij Bricscad net even anders gaat dan bij AutoCAD kan ik je niet meer goed verder helpen.

Maar misschien heb je hier iets aan:
Als ik het commando AUDIT gebruik in bovenzijde.dwg wordt een fout gevonden.

Script om wblocks te maken:

open
c:\old\test.dwg
wblock
c:\new\test.dwg
*
close
open
c:\old\test2.dwg
wblock
c:\new\test2.dwg
*