yoin

H

Hallo,

Ik ben bezig met uit te vinden hoe ik blocks die je kunt stretchen moet maken, er nu loop ik ergens tegenaan. Ik wil graag een block maken van kozijn met een tussen stijl. Nu wil ik als ik hem stretch dat de tussenstijl in het midden blijft staan en dat dus de glasopeningen dezelfde breedte houden.

Weet iemand hoe dit moet?

Groet,

H

Reimer

Dit kan door aan één parameter twee stretch actions te koppelen, waarbij je één van de actions een "distance multiplier" geeft van 0.5. Dit klinkt misschien wat ingewikkeld. In het volgende onderwerp is dit al eerder toegelicht.
http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=3251.0

Als het nog niet lukt laat het dan even weten en plaats desnoods je block op deze site.

Reimer

H

ok, ben er nog niet helemaal uit maar dat komt wel,

bedankt voor de reactie

h

marcelmaas

Hi,

Heb je toevallig niet een van de laatste boeken van Autocad van het Tec CadCollege?

Daar staat het namelijk heel duidelijk in uitgelegd.

Als je er niet uit komt dan kan ik wel een voorbeeldje maken.

groeten Marcel..

H.Verhage

Hey Marcel,

Nee die heb ik niet helaas.
Het is  me nog niet gelukt..
ik wil gewoon een eigen titelblok maken en hem kunnen inserten, maar het lukt niet.

Gr.H
H.Verhage

julien

roy_043

Citaat van: H op di 09 02 2010, 23:05:51een block maken van kozijn
Citaat van: H.Verhage op do 11 02 2010, 10:25:20gewoon een eigen titelblok maken
Waar gaat het nu over: kozijn of titelblok?

H

Citaat van: roy_043 op do 11 02 2010, 11:46:05
Waar gaat het nu over: kozijn of titelblok?

Om een kozijn, maar H.Verhage denkt op een of andere manier dat hij dit topic gestart is... :?

H.Verhage

ten eerste denk ik dat niet. en ten tweede het is maar een vraag. ik ben niet gestart als dat al zo lijkt is het bericht hierheen geplaatst. later
H.Verhage

H

nu lukt het me niet om een tweede stretch action aan een parameter te koppelen,

weet iemand hoe dit moet??

Reimer

Wanneer je een parameter hebt geplaatst dan kun je hier een eerste action aan koppelen door dubbel te klikken op de parameter. In acad versies voor 2010 krijg je bij een tweede keer dubbel klikken alleen de mogelijkheid om de naam van de parameter te wijzigen. Je kunt echter wel een tweede action (en meer) toevoegen door deze op de "Block Authoring Palettes" te kiezen en daarna aan je parameter te koppelen.

Reimer.

H

ok het is gelukt  :vreegoe: :vreegoe:

bedankt reimer en anderen