FastFiber

Heb even hulp nodig bij deze lisp (opgelost)

Gestart door Atwist, wo 10 02 2010, 09:10:19

Vorige topic - Volgende topic

Atwist

Hallo forumleden.

ik probeer mij in te leven in de wereld van de LISP maar als beginner loop in nu al vast, heb hier een eenvoudige lisp  
om een block library te maken deze heb ik hier http://web2.airmail.net/terrycad/Tutorials/MyDialogs.htm gevonden.
Er wordt gevraagd om 4 slide in de map te zetten en dan moet ik in de Lisp aangeven waar deze dan staan maar in zie niet waar ik dit neer moet zetten.

Wie wil mij een tip geven zodat ik weer verder kan.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

roy_043

Het antwoord staat al in het commentaar van de lisp (commentaar dat je overigens niet hebt meegekopieerd in jouw bijlage...)

;----------------------------------------------------------------------------------------------------------
; c:MySlideImages - Dialog of four slides for example. For the demo create four
; slides and modify the Slides@ list variable. Edit the Folder$ variable to the
; path and folder where the new slides are stored. i.e. "C:\\Slds\\". This is
; the basics for creating your own block slide library.
; Syntax: MySlideImages
;----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus ik begrijp het probleem niet.

Atwist

Hallo Roy,

Ik snap wel dat ik de slide in dezelfde map moet zetten maar ik moet toch ook in de lisp aangeven waar hij moet zoeken, heb zo al lisps om gebouwd bv van C:\mijn blocks naar E:\mijn library en nu kan ik de tekst niet vinden van het pad waar hij moet zoeken.
Vandaar mijn vraag waar zet ik dat neer in de lisp.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

roy_043

Edit the Folder$ variable to the path and folder where the new slides are stored. i.e. "C:\\Slds\\".
Dus regel 10 van de lisp uit jouw bijlage aanpassen bijv.:
        Folder$ "C:\\Slds\\"

Atwist

Roy,

Dankje

Heb deze regel aangepast maar hij ziet mijn blocks nog steeds niet.
Ik zal wel weer wat over het hoofd zien zoals gewoonlijk, maar volgens mij heb ik het nu wel goed.
De slide staan in de map die is opgegeven in regel 10 in deze map staat de lisp en de DCL.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

roy_043

Het voorbeeld dat jij gebruikt is slechts een eerste aanzet voor een block library. Het laat alleen maar zien hoe klikken op een slide kan worden afgehandeld. Het is dan ook een voorbeeld uit een DCL-cursus voor beginners.
(action_tile "Slide1" "(setq Return$ Slide1$)")
De waarde van Return$ wordt hier hier ingesteld op de naam van de aangeklikte slide. Wat er daarna moet gebeuren moet nog geprogrammeerd worden.

Mijn advies: probeer een kant en klare oplossing te vinden.

Atwist

Roy

Ik ga op zoek naar een ander bestand

Dank voor het mee denken.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

roy_043

@Atwist:
Bij toeval "struikelde" ik over het Slide Menu. Volgens mij precies wat jij zoekt. En het mooiste van alles: het zit al in AutoCAD (en ook in Bricscad). Hier vind je een voorbeeld:
http://forums.mrplc.com/index.php?autocom=downloads&showfile=146
Als je meer info zoekt: gewoon even googlen met deze zoektermen:
autocad mnu slide menu