FastFiber

vullen van points

Gestart door mrbeegee, di 19 01 2010, 10:00:52

Vorige topic - Volgende topic

mrbeegee

Ik heb een tekening met allemaal bomen die weergegeven worden door middel van een point met een bepaalde kleur eraan. Om de duidelijk te vergroten is de wens om deze gevuld weer te geven. Het leek mij met pointstyle erg makkelijk maar er is geen opgevulde pointstyle!
Wie weet hoe dit makkelijk kan?

julien

Is dat nu niet net de eigenschap van een punt?  :?

H@rm

Met pdmode en pdsize kun je toch het een en ander regelen? Zie ook de help van Acad.

Wat ook nog een mogelijkheid is : lees alle coordinaten van de punten uit en druk die in een excel lijst. Vervangen nu de punten door een (of meerder soorten blocks afhankelijk van het type boom(?)) Laat acad aan de hand van die lijst de blocken weer inserten.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

mrbeegee

De huidige points waren aangegeven als circel en het verzoek was om dit gevuld weer te geven.
Dat lukt dus niet met pointstyle of dpsize.
Enige optie is waarschijnlijk zoals H@rm aangaf de points te extruden en opnieuw te plaatsen als block met de informatie of de boom weg moet of kan blijven.

H@rm

[quote ]
zoals H@rm aangaf de points te extruden en opnieuw te plaatsen
[/quote]

Ik bedoel exporteren.
Alle x,y,z coordinaten in een xls lijst laten zetten door acad.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

mrbeegee

Dat bedoelde ik ook 8) maar ik schreef het verkeerd op.
Uiteindelijk hebben wij de externe maker van deze tekening opdracht gegeven om de gegevens anders, namelijk in een block met attributen aan te leveren want er horen ook opmerkingen bij die er nu losse teksten naast staan. Daar kan je dus vrij weinig mee.

FastFiber