FastFiber

Eigen Toolbar overzetten

Gestart door Ropa, vr 11 12 2009, 13:10:20

Vorige topic - Volgende topic

Ropa

Ik heb in autocad 2009 een eigen toolbar aangemaakt. Hierop staan allemaal eigen icoontjes met onderliggenede (eigen) commando's.
Ik heb nu een andere PC aangeschaft en Ik wil graag de layout hetzelfde hebben met toolbars/menu e.d. als op de oude pc.
Als ik gewoon de profile *.arg exporteer en op de andere PC importeer komt niet mn eigen toolbar erop te staan.
Ik zoek ook de *.cui bestanden maar die kan ik ook nergens vinden op de schijf.

Het is ongeveer hetzelfde wat NICO hier verder onder schrijft met Tollbaar Kopieren. Maar ik wil dan graag een eigengemaakte toolbar overzetten met icoontjes en al.

HofCAD

Beste Ropa,

Sel dat uw username HofCAD is, dan vindt U de file Acad.cuix van AutoCAD 2010 in de verborgen map
C:\Documents and Settings\HofCAD\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2010\R18.0\enu\Support
Voor AutoCAD 2009 en de file Acad.cui
C:\Documents and Settings\HofCAD\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2009\R17.2\enu\Support
Verborgen mappen kan U laten weergeven in de Windows verkenner(Explorer) via de knop Extra->Mapopties....
Als U AI_EDITCUSTFILE op de commandoregel van AutoCAD intypt
en bij Custom File to edit: acad.cuix of acad.cui dan ziet U dat deze bestanden geen ASCII formaat hebben.
Ze hebben een XML formaat, en dus buiten AutoCAD moeilijk te bewerken.
Vroeger was het *.mnu en *.MNS makkelijker.

Voor overzetten van een toolbar zie bijv.:
http://bethscadblog.blogspot.com/2009/07/adding-autocad-osnap-toolbar-to-autocad.html

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

FastFiber