FastFiber

DWG met "vreemde tekens" omzetten naar pdf (opgelost)

Gestart door Focus, ma 07 12 2009, 09:44:19

Vorige topic - Volgende topic

Focus

Beste,

Ik heb verleden week Autocad 2010 geïnstalleerd. Vandaag heb ik geprobeerd met de nieuwe "DWG to PDF" omzetter pdf plannetjes te maken die in AC 2009 feilloos verliepen. Nu maakt het programma een pdf aan en krijg ik de melding bij opening " Kan het font 'ArialMT' niet vinden of creëren. Sommige tekens worden mogelijk niet weergegeven of worden niet goed afgedrukt.". Wat daarna te zien is, is dat bij multiline text, de regel tekst met een vreemd teken ( Ø , é) in word omgezet naar een rij puntjes.

Moet ik hiervoor een font ArialMT zoeken?  (wat met verzenden van PDF naar mensen die die font niet hebben?)
PDF omzetten met PDF995 (wat heel wat omslachtiger is bij 12 pdf bestanden)

Alvast Bedankt

hulpje

Beste Focus,

Dit probleem is ook al eens hier geweest http://www.autocadexchange.com/Default.aspx?tabid=174&aff=90&aft=2659&afv=topic&afpgj=1#21242 , oplossing was als volgt:

Beste,

Geloof het of niet, maar ik bleek hetzelfde probleem te hebben!!!!
Maar ik heb het opgelost.
Hierbij de stappen zoals ik gevolgd heb:
Via google gezocht naar het juiste font. (Zoekterm arialMt font downloaden)
Deze geïnstalleerd in C:\Windows\Fonts.
Dit font ook geplaatst in de map van AutoCAD2010\fonts.
Vervolgens ga ik printen en kies voor DWG --> PDF.
In de properties van de printer ga ik naar de custom properties.
Bij het onderdeel Font Handeling, zeg ik Capture all en plaats een vinkje bij As geometry

Deze instellingen heb ik opgeslagen, als ik nu ga printen krijg ik geen melding meer van de PDF reader en worden mijn bijzondere tekens normaal weer gegeven.

Hopelijk werkt dit bij jouw ook!

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Focus

hulpje

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

yoin