FastFiber

Verschalen in viewport (opgelost)

Gestart door willemss, vr 27 11 2009, 12:31:46

Vorige topic - Volgende topic

willemss

Hallo allemaal,

ik heb een tekening gemaakt met daarin het gebruik van een viewpoort. In deze viewpoort heb ik een plattegrond staan (external reference). Nu wil ik dat deze plattegrond op een gebruikelijk schaal komt te staan. echter, ik kan de plattegrond alleen groter of kleiner maken mbt scrollen van de muis in het viewport. Hierdoor kom ik niet precies op de goede grootte uit van de plattegrond. Weet iemand hoe ik in een viewpoort een schaal kan instellen, zodat ik niet hoef te scrollen net zolang totdat de plattegrond 'ongeveer' de goede grootte heeft, maar dat ik hem verschaal zodat de plattegrond precies de goede grootte heeft?

Alvast bedankt!

theKruid

Citaat van: willemss op vr 27 11 2009, 12:31:46
Hallo allemaal,

ik heb een tekening gemaakt met daarin het gebruik van een viewpoort. In deze viewpoort heb ik een plattegrond staan (external reference). Nu wil ik dat deze plattegrond op een gebruikelijk schaal komt te staan. echter, ik kan de plattegrond alleen groter of kleiner maken mbt scrollen van de muis in het viewport. Hierdoor kom ik niet precies op de goede grootte uit van de plattegrond. Weet iemand hoe ik in een viewpoort een schaal kan instellen, zodat ik niet hoef te scrollen net zolang totdat de plattegrond 'ongeveer' de goede grootte heeft, maar dat ik hem verschaal zodat de plattegrond precies de goede grootte heeft?

Alvast bedankt!

In de toolbar "viewports" zit een optie om de schaal in te vullen.

sschevers

Wat je ook kan doen:

• Dubbell klik in je viewport
  • vervolgens in de commandline typ zoom 1/100xp voor een schaal 1:100

lekker old school maar werkt nog steeds

greetz stephan

hulpje

Klik de viewport aan, activeer vervolgens de properties en onder het kopje MISC --> Standard scale, kan je de schaal voor je viewport instellen.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

FastFiber