yoin

keithl

Dag mensen,

Echter gebruik ik momenteel geen Autocad maar Bricscad!!

Vraag:
Ik wil alle coordinaten van de hoeken van mijn gebouw weten. Dit kan met een functie "_ID", echter geeft dit alleen aan in de command line en ik moet de getallen zelf op papier overnemen!
Nu wil ik dat deze getallen ook op de tekeningen zelf komen te staan. Dus een functie waarbij ik met 1 klik op een bepaalde punt dat het gelijk op tekening laat zien, door bijv. een tekst vak.

(Dit heb ik enige tijd geleden met autoCAD zien doen, maar dan met een speciale bestand die ik moest inladen, vandaar mijn vraag voor Bricscad)

Bedankt,

Keith

H@rm

@Keith,

Ik ben niet bekend met Briscad, maar in Acad zou je een blockje kunnen maken met daarin 1 atribuut die gevuld word met een Field. Dat field is het coordinaart van het insertie punt van het blokje zelf. Insert dan de blockjes op de punten die je wilt weten en het zou goed moeten komen.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

TTB

Met bijgaande lisproutine gaat e.e.a. ook in Bricscad perfect !

Groeten en succes.
Peter

H@rm

Keith,

Ter overweging.
Het lispje van TTB perfect, maar bij wijzigingen van de positie van de leader of je gebouw wijzigt de maat (=tekst) niet mee. Als het een bestaand gebouw is zal dat ook niet zo snel wijzigen.
Je zou een dynamic block kunnen ontwerpen die lijkt op een leader, maar gevuld is met een Field. Je kunt dan de posite van je tekst (=maatvoering) verplaatsen zodat die niet door je gebouw heen staat. Ook kun je ze kopieren.
(Nog steeds geld dit zeker voor Acad, en weet ik niet of Briscad hier ook mee om kan gaan)

Michel

Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp