FastFiber

Autocad 2009, bestanden verwijderd + extra vraag OPGELOST

Gestart door Reinier, ma 02 11 2009, 16:01:14

Vorige topic - Volgende topic

Reinier

Goedemiddag Mensen!...

Vanmorgen heb ik perongeluk op delete gedrukt in mijn bestandenbeheer met windows, toen werd mij de vraag gesteld als ze permanent verwijderd mogen worden.. en heb ik, DOMKOP zijnde, op OKE gedrukt...

Maar nu wil ik de bestanden terug toveren!!!.... hoe doe ik dat?

Het gaat om een 3-tal grote autocad 2008 lt bestanden...

:roll: :roll: HELP!  :shock:
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

HofCAD

Beste Reinier,

Staan deze bestanden dan niet in de Prullenbak(Recyclebin)?
Als de Prullenbak deze bestanden niet bevat en er ook geen *.bak bestanden of *.sv$ bestanden zijn,
kijk dan eens op:
http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=undelete+freeware&meta=&aq=0&oq=undelete

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

bart

staan de bestanden lokaal op je systeem of op een server
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reinier

Citaat van: bart op ma 02 11 2009, 21:04:01
staan de bestanden lokaal op je systeem of op een server

Op een server..... , bedenk ik me net...
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

bart

Dan hangt het van de server af

Standaard worden via het netwerk verwijderde bestanden niet in een prullebak opgeslagen
vraag het aan de beheerder mischien draait er speciale software voor mee op de server
(Bij ons is het een kwestie van een paar muisklikken om een dergelijk foutje te herstellen zelfs naar een 1/2 jaar gaat dat nog)

Als er niets mee draait zijn de bestanden nu wel overschreven en ben je ze gewoon kwijt.

mogelijk is er een backup van op tape of zo
Anders ben je aangewezen op de bak bestanden van autocad
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reinier

De grap is, ik heb bak-bestanden, echter hoe open ik die? via audit doet het niet, via recovery kan ik er niet bij komen... en ga zo maar door...

Daarnaast heb ik nog een vraag hoe deel ik een arc op in 3 delen? welk command moet ik daarvoor gebruiken...

julien

Als je dat .bak bestandje domweg hernoemt van bestand.bak naar bestand.dwg kan je dat openen.  :wink:

Manu

Citaat van: Reinier op do 12 11 2009, 10:35:50

Daarnaast heb ik nog een vraag hoe deel ik een arc op in 3 delen? welk command moet ik daarvoor gebruiken...

Met het commando DIVIDE . Deze zal 'points' op de verdelingen zetten, dus met de snap NODE kun je die points dan vinden..
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Reinier

Citaat van: julien op do 12 11 2009, 10:42:43
Als je dat .bak bestandje domweg hernoemt van bestand.bak naar bestand.dwg kan je dat openen.  :wink:

uhm, ik ben nu even aan het priegelen geweest, maar hoe doe ik dat? via naam wijzigen niet, via eigenschappen niet, ik werk met XP.

Reimer

Zo te horen staat het verbergen van bekende bestandstypen in de verkenner uitgeschakeld. In het volgende bericht wordt uitgelegd hoe je dit weer aan kunt zetten.
http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=263.msg1202#msg1202

Reimer

Reinier

Dankjewel.. opgelost! Super, weer wat geleerd!...

:mrgreen: :vreegoe: :mrgreen: :vreegoe: :mrgreen: :vreegoe: