FastFiber

Tekeningen samenvoegen via copy werkt niet OPGELOST

Gestart door thijss, vr 16 10 2009, 10:22:14

Vorige topic - Volgende topic

thijss

Ik probeer 4 tekeneningen (stukken plattegrond A B C en D) samen te voegen tot 1 tekening.
Echter als ik een plattegrond (A) heb gekopieerd en daarna plattegrond B eraan wil plakken lukt dit niet,
hij plakt dan alleen nog plattegrond A. Dit zelfde gebeurd als ik start met B dan plaktie alleen nog B.

Ik heb het volgende geprobeerd:
Alle tekeningen openen en in het originele bestand een andere plattegrond erbij plakken --> werkt niet
Tekeningen opblazen en bij elkaar plakken --> werkt niet
In een nieuwe tekening de plattegronden invoegen als block --> werkt niet, pakt alleen de eerste bv A de rest
                                                                                           wordt dan ook A

Ik werk met Autocad lt 2007 en of ADT 2007, ze geven beide het zelfde resultaat. De tekeningen zijn vanuit archicad geconverteerd naar .DWG.

Hoe kan dit? en wat kan ik nog proberen?

roy_043

Open elke tekening apart en kijk eens naar de block-namen. Ik vermoed dat in de verschillende tekeningen dezelfde block-namen worden gebruikt. De oplossing kan zijn om de tekeningen als xrefs in een nieuwe tekening in te voegen.

thijss

werkt! bedankt

thijss

Ik ben gister weer verder gegaan met de tekeningen uit deze post en loop weer vast:

Ik wil vier tekeningen samenvoegen: in autocad lt 2007 hebben ze allen dezelfde block-naam pgx0011.
Als ik de tekeningen samenvoeg via kopie in een nieuw bestand krijg ik vier keer dezelfde tekening.
In ADT 2007 krijg ik bij dubbel klik op de tekening een menu reference dwg.

De oplossing waarbij ik de tekeningen samenvoeg als xref (via XATTACH) werkt ook niet goed. Het samenvoegen lukt
maar bij opslaan en opnieuw openen ben ik ze weer kwijt.

Hoe kan ik de tekeningen standaard maken en samenvoegen, zonder block, xref of wat dan ook?

roy_043

Op zichzelf is xref een goede methode om jouw probleem op te lossen. Ik raad je aan de help over dit onderwerp eens door te lezen (je kunt de xrefs ook "binden").

Maar er zijn alternatieven:

Alternatief A: alle (storende) blocks platsplitsen:
1. Open elke tekening afzonderlijk.
2. Purge alle blocks.
3. Explodeer alle (storende) blocks.
4. Herhalen vanaf stap 2. totdat uit alle (storende) block-definities uit de tekening zijn verdwenen.
Afhankelijk van de nestingsdiepte van de blocks kan dit veel werk zijn. Bovendien verliest de tekening door het platsplitsen intelligentie.
<EDIT>
Citaat van: thijss op vr 16 10 2009, 10:22:14Tekeningen opblazen en bij elkaar plakken --> werkt niet
In feite heb je alternatief A al geprobeerd maar ik vermoed dat je niet ver genoeg bent gegaan. Ik ga ervan uit dat de verschillende tekeningen zelf WEL unieke namen hebben.
</EDIT>

Alternatief B: de storende blocks per tekening een unieke naam geven.

Nadat alternatief A of B goed is uitgevoerd moeten de tekeningen kunnen worden samengevoegd.

thijss

Alternatief A, lukt (nog) niet omdat mijn systeem dan crashed.
Dit geldt ook voor het xref verhaal. Ik ga alsvolgt te werk: xref - attach - bind.
Bij de stap bind geeft mijn systeem het op.

Is er geen mogelijkheid om de tekeningen te kopieren zonder alle links en references,
middels een soort van snapshot alleen dan met behoud van lijnen?
En hoe werkt alternatief B. Als ik dubbel klik op het blok krijg ik wel een lijst maar hierin kan ik
niets veranderen.

roy_043

bart

Een xref is de volgende dag niet weg
dan had je waarschijnlijk de tekening niet opgeslagen.
of je zit op een ander systeem en hebt de bestanden niet meegekopieerd

Als je er 1 tekening van wilt maken kan je de xref's ook binden
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

thijss

Het is gelukt, rename werkte en xref met binden ook. De Xref verdween als ik de samengestelde tekening naar een andere map kopieerde.

Bedankt!

FastFiber