yoin

Atwist

Goedemorgen forumleden,

Ik gebruik een knop om oppervlakte uit te rekenen, met de volgende macro ^^C^C^C(SetLayer "LaagMaat");_texteval 1;_area O;\text;\180,0;(strcat "opp:" (rtos (/ (getvar "AREA") 1000000)) "m2");
Dit werkt zeer goed maar de tekst staat telken gedraaid tussen de 160 en 190 graden en moet dit telkens goed zetten.
Kan deze macro zo worden aangepast dat de tekst altijd horizontaal staat?

Alvast mijn dank voor jullie reactie's

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

roy_043

Oplossing:
Na 180 moet een ; i.p.v. een , worden geplaatst.
Schoonheidsfoutje:
er staat aan het begin een ^ teveel.
Ter overweging:
Met rtos kun je de uitkomst ook formatteren:
^C^C^C(SetLayer "LaagMaat");_texteval 1;_area O;\text;\180;0;(strcat "opp:" (rtos (/ (getvar "AREA") 1000000) 2 2) "m2");
Nieuw voor mij en dus alweer wat geleerd!:
texteval

Atwist

Beste Roy

Ik heb jou aangepaste macro geprobeerd maar dan blijft de uitkomst 0 maar de tekst staat wel goed.
Atwist

AutoCad 2008.

roy_043

Volgens:
http://docs.autodesk.com/ACD/2010/ENU/AutoCAD%202010%20User%20Documentation/files/WS1a9193826455f5ffa23ce210c4a30acaf-4e4e.htm
Moet je bij TEXTEVAL soms -text gebruiken.

Eventueel ligt het aan een textstyle met een vaste teksthoogte. Maar dan moeten de teksten bij gebruik van de laatste macro wel onder een hoek van 180gr. zijn geplaatst.

Atwist

Roy,

Als ik Texteval in text wijzig dan werkt de macro niet meer.
Atwist

AutoCad 2008.

roy_043

Ik heb nog wat gewijzigd in mijn laatste bericht (opmerking teksthoogte toegevoegd).

Over -text:
Je moet het woord text vervangen door -text. TEXTEVAL gewoon laten staan.

Atwist

Roy,

Had dat van de text niet zo snel gezien, ik heb dit nu allemaal gewijzigt maar het werkt nog steeds niet.
De text komt nog steeds scheef te staan.
Ik werk wel met vaste tekst hoogte.
Atwist

AutoCad 2008.

roy_043

Als je met een textstyle met een vaste hoogte werkt moet je in de macro geen hoogte opgeven. Jouw macro zonder 180:
^C^C^C(SetLayer "LaagMaat");_texteval 1;_area O;\-text;\0;(strcat "opp:" (rtos (/ (getvar "AREA") 1000000)) "m2");

Atwist

Roy,

Dat was hem, perfect :vreegoe:

Mijn dank is groot
Atwist

AutoCad 2008.

FastFiber