yoin

Ropa

Als ik een op arcering dubbelklik en de hatcheditor komt naar voren en ik klik dan op "recreate boundery".
Ik wil er dan een polyline van maken. Alleen nu is het geval dat de polylijn niet gesloten is terwijl het eerder wel zo was.
Ik kan zo nergens vinden waar je dat eventueel kan instellen.
Iemand een idee?

hulpje

Beste Ropa,

Misschien heeft het iets te maken gehad met de systeem variabele "HPGAPTOL"
Als je de waarde aanpast , dan kan je nl. een niet gesloten set lijnen of polylijnen arceren.

Om een set polylines te snel te kunnen sluiten, selecteer je ze allemaal en dan in de properties kiezen voor "closed"
(Zie printscreen)

Ik hoop dat dit je verder helpt!

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Ropa

Hallo hulpje,

Bedankt voor de reactie....maar dit is toch niet wat ik zoek. Ik heb eens een arcering gemaakt met "pick point".
Deze arcering wou ik nu omranden met een polyline met "recreate boundery". Als ik dit nu doe dan zijn het allemaal losse polylijnen. Als ik nu PEDIT doe en alle andere lijnen JOIN dan maakt ie wel 1 gesloten polyline.

Zoals jij in je plaatje aangeeft dan CLOSED hij alleen maar een klein stukje ARC die erin zit. Misschien zit het het daar ergens in...maar vindt het niet erg logisch want in een ander arcering zit dit ook wel en die doet hij wel...
Het blijft voor mij een raadsel.

hulpje

Met welke AutoCAD versie werk je?

Ropa

hulpje

Kun je anders deze arcering hier eens plaatsen, dan zal ik er eens naar kijken met AutoCAD 2009 en 2010.

Ropa

Hier de arceringen. Bij de linker doet ie het wel maar bij de rechter niet.

JMD

Dag Ropa,

ik heb je tekening net geopend en geprobeerd om bij allebei de arceringen opnieuw de 'boundary' laten tekenen.
Echter bij mij kriig ik bij beide arceringen een gesloten polylijn hoor!!!
Ik werk trouwens met 2010

Gr JMD

hulpje

Ik heb de arcering inmiddels ook al geopend, zowel in 2009 als 2010.
In beide situaties krijg ik hetzelfde resultaat.

Alle ge-recreated polylines zijn gesloten, op een paar lijnen na die in de linker arcering staan.
Om dit te verduidelijken, heb ik even een printscreen gemaakt en een cirkel er omheen gezet.

Bedoelde je deze lijnen of niet?

jimpie

bij mij is dit ook zo
overal polyline behalve aan waar hulpje aanduid
Citaat van: hulpje op di 22 09 2009, 09:43:52
Ik heb de arcering inmiddels ook al geopend, zowel in 2009 als 2010.
In beide situaties krijg ik hetzelfde resultaat.

Alle ge-recreated polylines zijn gesloten, op een paar lijnen na die in de linker arcering staan.
Om dit te verduidelijken, heb ik even een printscreen gemaakt en een cirkel er omheen gezet.

Bedoelde je deze lijnen of niet?

Ropa

Het gaat me om alle lijnen, maar vooral om de buitenste lijn.
De linker gaat bij mij juist wel goed (behalve die ene dan die jij al aangeeft) en de rechter niet.
heb al met HPGAPTOL gestoeid maar maakt op niet uit. Moet er maar mee leren leven :lol: :cry:

hulpje

Is je autocad helemaal up to date?

Ropa

denk het wel.
Maar ik wou er maar niet te veel tijd in steken. Dit is de eerste keer dat ik dit tegenkom.