FastFiber

Linetype explode (OPGELOST)

Gestart door martijn, do 03 09 2009, 09:41:58

Vorige topic - Volgende topic

martijn

Haloi,

Is iemand die weet of er een manier is om linetypes te exploderen? bv een dashed linetype in allemaal losse korte lijnen?
Op internet kan ik eigenlijk alleen maar vinden om het via WMFOUT en WMFIN te doen en dan met schaalfactor 2 te vergroten, maar het resultaat is niet goed, omdat de x en de y allebei een andere schaalfactor nodig hebben om het goed te krijgen.
Het resultaat moet er precies zijn, en hier heb ik dus niet echt veel vertrouwen in.

Manu

Martijn,

Of het nu helemaal koosjer is laat ik in het midden maar het kan aan de hand van de richtlijnen die je hier vind..

--> http://cadpanacea.com/node/121 .

PS : het werkt maar wat je schaalfactor betreft zul je nog wat verder moeten 'sleutelen..

succes,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

bart

dat kan op de volgende manier (korte uitleg als er iets niet duidelijk is hoor ik het wel)

de standaard dxb printer van autodesk installeren (vind je in de plottermanager)

de tekening plotten met de dxb printer (naar een file let op waar hij staat)

met het commando dxbin de plot importeren in een nieuwe tekening

een block maken van deze tekening

het block inserten met een afwijkende x en y schaal

dit block exploderen.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Manu

Hierbij de aangepaste lisp voor het exploderen van lijnen (LineX.lsp) alsook Scalexyz.vlx.
Die laatste even laden en met de commando's scaleX, scaleY of scalez kun je objecten naar hartelust en willekeur gaan verschalen zonder het gebruik van block's..

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

martijn

Bedankt allemaal voor jullie reactie.
De lisp file linex.lsp werkt prima, de scalexyz had ik al in gebruik maar voor andere gebruikers die deze nog niet hebben zeker aan te raden.

Bedankt Martijn

yoin