FastFiber

Functietoets <TAB> verwerken in een script (OPGELOST)

Gestart door vinnie74, do 16 07 2009, 14:00:22

Vorige topic - Volgende topic

vinnie74

Goedendag,

Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een script met daarin een aantal acad commando's achter elkaar gevoegd.
Nu moet ik in dit script ook de functie "filter" toepassen, maar deze is blijkbaar niet zonder dialoogbox te openen. Ik wil nl de nodige instellingen in het filter op de commando-regel kunnen intikken en niet de dialoogbox gebruiken.

Kortgezegd heb ik dus 2 vragen:
- Is er een commando voor het "zonder dialoogbox" openen van het filter-commando?
- Middels TAB kan ik in de dialoogbox verspringen, maar hoe verwerkl ik een TAB in een script?

roy_043

Beste vinnie74,

Schijnt niet te kunnen:
http://www.cadtutor.net/forum/showthread.php?t=21217
Als je geen LT-gebruiker bent is het misschien te "lispen"?

Groet, Roy.

HofCAD

Beste Vinnie,

In en AutoCAD script kun je bijv. zetten:
(setq ss (ssget "X"  '((-4 . "<OR")(-4 . "<AND")(0 . "CIRCLE")(40 . 20.0)(-4 . "AND>")(-4 . "<AND")(0 . "LINE")(8 . "ABC")
(-4 . "AND>")(-4 . "OR>"))))
CHPROP !ss

C RED

Dan worden alle cirkels met een straal van 20 en alle lijnen die op de laag ABC staan rood.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.

ps In de bijlage vind je de script en de Lisp variant.
ACADcadabra

Reimer

Volgens mij moet je ook met SSX het een en ander kunnen filteren. Kijk vooral ook in de Help wanneer je dit commando wilt gebruiken.
Ik merk dat je geen selectie ziet na het gebruik van SSX echter er is nu wel een Previous selectie mogelijk.

Reimer.

P.S. Voorbeeldje van mijn commandoregel:

CiteerCommand: ssx

Select object <None>:[Enter]

Enter filter option [Block name/Color/Entity/Flag/LAyer/LType/Pick/Style/Thickness/Vector]: E
>>Enter entity type to add <RETURN to remove>: circle
Current filter: ((0 . "circle"))
Enter filter option [Block name/Color/Entity/Flag/LAyer/LType/Pick/Style/Thickness/Vector]: la
>>Enter layer name to add <RETURN to remove>: laag1
Current filter: ((8 . "laag1") (0 . "circle"))
Enter filter option [Block name/Color/Entity/Flag/LAyer/LType/Pick/Style/Thickness/Vector]:[Enter]
3 found.
Command:
Command: m
MOVE
Select objects: p
3 found
Select objects:
Specify base point or [Displacement] <Displacement>: 10,0
Specify second point or <use first point as displacement>:[Enter]
Command:

WebRacer

?

vinnie74

WebRacer

geen probleem, kan je in de topic (OPGELOST) toevoegen?
?