FastFiber

schaal hatch 2 computers verschillend (opgelost)

Gestart door paulv, zo 07 06 2009, 23:24:33

Vorige topic - Volgende topic

paulv

Ik heb een tekening die ik een tijd geleden heb gemaakt op mijn laptop nu geopend op mijn computer.  Ik wil nu bepaalde vlakken arceren met een bepaalde schaal.  Maar de weergave is totaal verschillend.  als ik bij de eigenschappen kijk dan zou de schaal het zelfde moeten zijn, maar als ik op het scherm kijk zie ik dat het niet de zelfde schaal is.  Ik heb dat al meer meegemaakt, ook met tekeningen die ik van iemand anders krijg.  Ik los het nu voorlopig op door de schaal zowat aan te passen zodat het ongeveer het zelfde is, maar dat kan de oplossing toch niet zijn.
Ik vermoed ergens een instelling of zoiets.  
Kan er mij iemand helpen?

Paul

Aberg

Paul,

Als ik je verhaal zo lees heeft het waarschijnlijk met de LTSCALE te maken..staat deze op beide systeemen gelijk ?

groet,

albert

roy_043

Beste paulv,

AutoCAD gebruikt twee verschillende bestanden voor de arceerpatronen: Acad.pat en Acadiso.pat. De tekeningvariabele MEASUREMENT bepaalt welke wordt gebruikt voor nieuwe arceringen.
MEASUREMENT=0 betekent dat drawingunits worden beschouwd als inches en dat Acad.pat wordt gebruikt.
MEASUREMENT=1 betekent dat drawingunits worden beschouwd als millimeters en dat Acadiso.pat wordt gebruikt.
De getallen in Acadiso.pat zijn daarom 25,4 keer zo groot als de getallen in Acad.pat.

Dat is de theorie maar hiermee is jouw probleem nog niet opgelost. Er zijn volgens mij twee mogelijke verklaringen:
1.
De variabele MEASUREMENT wordt op jouw computer automatisch gewijzigd (bijvoorbeeld door een opstart-functie) waardoor t.o.v. jouw laptop een ander pat-bestand wordt gebruikt voor de nieuwe arceringen.
2.
De inhoud van de *.pat-bestanden op jouw computer wijkt af van van die op jouw laptop.

Groet, Roy.

jo-king

is er misschien gebruik gemaakt van een annotation hatch ?

het zou kunnen zijn dat op de ene computer dit weergegeven wordt, terwijl op de andere deze functie disabled staat?

J.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

paulv

roy_043   Dat is het dus, MEASUREMENT op o of 1 zetten en het is opgelost.  Zoals ik al eerder vermeld heb blijft autocad mij verbazen met al zijn instellingen van 0 en 1.  Bestaat er ergens een lijst met al die variabelen die op 0 of 1 kunnen gezet worden, liefst met een nederlandstalige uitleg.
Ook nog een dankwoordje aan Julien om dit forum in de eerste plaats op te zetten, het heeft me al ettelijke uren zoekwerk en heel wat frustraties lichter gemaakt in deze wondere wereld van autocad.

Paul

roy_043

Beste paulv,

De tekeningvariabelen worden beschreven in de (online) help:
AutoCAD Help > Command Reference > System Variables.

Groet, Roy.

WebRacer

?

FastFiber