FastFiber

Nood to recover bij XREF

Gestart door Alexander82, di 02 06 2009, 09:24:40

Vorige topic - Volgende topic

Alexander82

Als ik tekeningen die aangeleverd wordt in ga lezen als Xref krijg ik de melding dat ik de tekening eerst moet gaan recoveren voordat ik hem kan gebruiken.

Na recoveren blijft deze melding, heb ook al geprobeerd om de tekening in een nieuwe lege tekening te plakken. Alleen de functie tekening op coördinaten plakken is niet beschikbaar. Weet iemand hier een oplossing voor?

Reimer

Om tussen twee tekeningen te copieren met behoud van coordinaten gebruik ik altijd de optie COPYBASE met de coordinaten 0,0 in World. Nu komt je tekening altijd op de juiste plek.

Reimer

bart

Heb je recover wel toestemming gegeven om de fouten te repareren ?
(anders worden ze alleen gemeld)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Alexander82

Bij recovery krijg ik gewoon een Fetal error, dus dat schiet niet echt op :(

jimpie

beste het commando audit al eens geprobeerd

Alexander82

Citaat van: Reimer op di 02 06 2009, 10:17:46
Om tussen twee tekeningen te copieren met behoud van coordinaten gebruik ik altijd de optie COPYBASE met de coordinaten 0,0 in World. Nu komt je tekening altijd op de juiste plek.

Reimer

Dit werkt volgens mij alleen als je aan het kopiëren ben binnen de tekening volgens mij, dus als ik wil gaan kopiëren vanaf een andere tekening naar een nieuw bestand moet je altijd plakken op coördinaten lijkt me.

@Jimpie: kende hem uit het verleden wel, maar nog niet gebruikt, na gebruik heeft deze iets met 8 blokken gedaan.. daarna heb ik recovery gedaan, maar blijft nog steeds vast lopen.

jimpie

als je copy met base point doet en je neemt als pick point 0,0
dan lege tekening en doe je paste  vraagt autocad Specify insertion point daar geef jij 0,0 in
dan staat je tekening op idd dezelfde plaats

Alexander82

Paste op base point komt de tekening ook niet in beeld, dan gebruik ik copy paste en basepoint zoals jij het zegt.

jimpie

meestal moet je dan zoom extend doen om je tekening te zien

Alexander82

Jah dat is het probleem ook niet, maar hij wil hem gewoon niet laden.

jimpie

probeer anders een tekening hier te posten dan kunnen we het probleem zien

jo-king

alexander, probeer eens een "partial open" op de "slechte tekening"
meestal gaat'ie dan wel open, en kan je beter purge / audit doen ;)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Reimer

Je kunt ook nog proberen om de tekening als Wblock weg te schrijven. Kies dan als bron de gehele tekening of selecteer alle objecten. De nu nieuw gemaakte dwg werkt misschien wel goed. Bij mij heeft dit al eens geholpen.

Reimer

bart

Als een tekening niet meer open gaat kan je deze niet als een wblock wegschrijven of copy/paste gebruiken
De tekening moet daar immers voor geopend zijn.

Het is een tekening van derde als recover niet werkt
kan je proberen om hem te inserten in een lege tekening
werkt dit ook niet dan vraag je gewoon of ze hem nogmaals willen sturen
de tekening zal wel beschadigd zijn bij het mailen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Alexander82

Ik heb het als volgt op opgelost tekening opgeslagen als DXF (R12) en daarna nogmaals op geslagen weer als DWG bestand. Op een of andere manier worden de blokken uit de tekening gehaald heb ik het vermoeden, maar voor een onder grond kan dit prima.

Belangrijkste is dat de tekening op coördinaten is blijven staan.

yoin