yoin

veebee

weet iemand of het mogelijk is binnen AutoCad om via een pull-downmenu of icoontje, gelijk in een map terecht te komen?
een soort van hyperlink.
ik hoop op zo'n manier (via een grove selectie) een snellere weg te vinden naar een block-bibliotheek.
bij het openen van een tekening (via snelkoppelingen) werkt dit wel goed.
alleen staan die instellingen bij iedereen weer anders (als ze al gebruikt worden).

julien

Ik heb eigen tool palettes gemaakt met telkens per tabje een selectie blocks. Dit werkt heel vlot.

veebee

dit is een mogelijkheid, alleen met beperkingen.
bij ons werkt niet iedereen met deze tool-palettes.
bovendien hebben we van sommige onderdelen honderden blocks.
met een mappenstructuur (kan natuurlijk ook met toolpalettes) kun je misschien sneller een keuze bepalen dan via het doorworstelen van al die icoontjes.
bovendien zijn er zo veel vakgebieden (disciplines) dat je dan heel veel tabs krijgt (ook dat kun je binnen toolpalettes ondervangen).
ik zelf denk dat het via snelkoppelingen sneller kan, alleen weet ik niet hoe ik dat voor elkaar kan boksen.

in ieder geval bedankt voor het meedenken. :vreegoe:

roy_043

Beste veebee,

Heb je er al eens gedacht om het favorieten-mechanisme hiervoor te gebruiken?

Als je vanuit jouw CAD-applicatie de verkenner in een bepaalde map wilt openen dan werkt deze code voor een knop of menu-onderdeel (getest op Bricscad7):
(startapp "c:\\WINDOWS\\explorer.exe" "c:\\mijnmap")(princ)

Groet, Roy.

veebee

ik ben bang dat ik deze uitleg niet helemaal begrijp.
de werking van favorieten binnen verkenner e.d. ken ik wel.
alleen de toepassing hiervan binnen AutoCad niet, behalve dan bij het openen van tekeningen en designcenter.
ik wil deze koppelingen achter een knop plaatsen die dan in het pull-downmenu gezet kan worden.

roy_043

Beste veebee,

Het idee is om te bladeren in de mappenstructuur van de favorieten i.p.v. in de (sub-)menu's.
Toegegeven: je kunt de blocks ook direct in een heldere mappenstructuur plaatsen zonder gebruik te maken van het favorieten-mechanisme.

Deze code staat los van dit idee:
Citeer(startapp "c:\\WINDOWS\\explorer.exe" "c:\\mijnmap")(princ)

Groet, Roy.

bart

een macro in combinatie met een klein lispje kan ook
blokin ergens in het zoekpad opslaan is voldoende hij wordt door de macro geladen

onder de knop

(setq bloknaam (getfiled "selecteer een block" "C:/jouwpad/Blokken/" "dwg" 8));^C^C^P(cond ((null c:blokin) (load "blokin")) (T (princ))) ^Pblokin 

lispje

(defun C:blokin ( / punt )

(if bloknaam
     (progn
          (setq punt         (getpoint "\nGeef insertpunt        : "))
          (command "_.INSERT" bloknaam punt )))

);defun
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart