FastFiber

Computer loopt even vast bij selecteren van lijn wanneer ingezoomd (Opgelost)

Gestart door Nickleenders, zo 03 05 2009, 22:18:24

Vorige topic - Volgende topic

Nickleenders

Hallo iedereen,

Mijn probleem is als volgt. Als ik wat verder inzoom in een tekening en met mijn muis/cursor over een lijn ga, dan loopt mijn computer even vast (muis en alles valt stil).
Vervolgens gaat de cursor weer verder, en als ik terug ga over de lijn (dus niet selecteer) dan doet hij hetzelfde. Met selecteren loopt hij ook even vast en daarna is hij geselecteerd.
Dus het lijkt wel of hij moeite heeft met verlichten/selecteren van de lijn. Dit is zeer irritant als je ingezoomd aan het werk bent en je moet de hele tijd wachten.
Als ik niet ingezoomd ben zijn er geen enkele problemen. Ik werk met Autocad 2010 en heb sinds kort een nieuwe laptop die volgens mij ruim snel genoeg is voor Autocad 2010.

Specificaties (misschien toch nodig voor het antwoord):

Processor: Intel core 2 duo - 2.53 Ghz
Ram: 4 Gb DDR3 @ 1066mhz
Videokaart: Nvidia 9600M GT 512mb DDR3

Alvast bedankt!
Groeten, Nick

skyhunter

Nick

Ik heb dit probleem ook bij 1 tekening.
als ik bij deze tekening alle lagen die ik ff niet nodig heb uitzet. dan is bij mij het probleem opgelost,

misschien heb je er wat aan.

gr. ivo

julien

Ik heb ook vertragingen als ik de layer manager en/of het properties venster open laat staan.
Als ik beide sluit is het over. Misschien is dit ook bij jou de oplossing.

Nickleenders

Het probleem is opgelost!
Dat was allemaal het probleem niet. Het probleem zat in de instellingen
Ik hoorde van iemand dat ik dit uit moest zetten: Options>System>Performance settings>Manual tune>Hardware acceleration
Nou als ik inzoom blijft hij gewoon vloeiend en snel. Maar toch bedankt!
Groeten Nick