FastFiber

Zoek lispprogramma die zwaartepunt van element bepaald

Gestart door Ben Quanjer, zo 09 01 2005, 22:28:24

Vorige topic - Volgende topic

Ben Quanjer

Ik zoek een programma of stukje lispcode waarmee ik van een element waarin ook sparingen kunnen zitten het zwaartepunt kan bepalen. Als ik het punt heb kan ik verder met programmeren. Met boundery/regions en daarna region/mass properties kom ik niet verder, of ik moet het bestand dat hiermee gemaakt wordt weer inlezen maar dat zijn elke keer wel veel handelingen.
Bij voorbaat bedankt.

BenQ :)
Ben Quanjer

bart

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Anonymous

Beste Bart,
Op dit moment is alleen 2d nodig, ik heb vanochtend van een collega, ik werk bij een constructiebureau, in Belgie noemen ze dat een studiebureau stabiliteit, wel een programmalisting in Basic gekregen, eens kijken of ik die kan omwerken naar lisp. Dit programma rekend het traagheidsmoment uit en deelt dat door de oppervlakte en dan krijg je de zwaartelijn in die richting.
Maar een listing van een kant en klaarprogramma is altijd welkom.
Bij voorbaat bedankt,

Ben Quanjer

Ben Quanjer

Samen met een stukje VB-code heb ik op dit moment een werkend programma en volgens de gebruiker een stuk sneller als hoe het eerst ging:
Element copieren naar het nulpunt ivm het makkelijker uitlezen van maten, een region maken, daarna met Region/Mass Properties het zwaartepunt bepalen en dan twee blokken plaatsen en de attributen invullen. Het programma werkt nog niet met openingen in het element maar daar is wel een oplossing voor.

Alleen het volgende stukje VBA-code geeft nog een melding:
:?:
Dim ZwaartePnt As AcadBlockReference
Set ZwaartePnt = ThisDrawing.ModelSpace.InsertBlock _(ZwPunt, "s:\tek\bib\ZwPunt.dwg", Schaal, Schaal, 1#, 0#)

Command: Duplicate definition of block _None  ignored.
Duplicate definition of block _None  ignored.
En dit komt elke keer bij het inlezen van het blok.
Ik heb geen idee waarom, misschien heeft iemand dat wel ?

Ben Quanjer
Ben Quanjer

Anonymous

Citaat van: Ben Quanjer
Alleen het volgende stukje VBA-code geeft nog een melding:
:?:
Dim ZwaartePnt As AcadBlockReference
Set ZwaartePnt = ThisDrawing.ModelSpace.InsertBlock _(ZwPunt, "s:\tek\bib\ZwPunt.dwg", Schaal, Schaal, 1#, 0#)

Command: Duplicate definition of block _None  ignored.
Duplicate definition of block _None  ignored.
En dit komt elke keer bij het inlezen van het blok.
Ik heb geen idee waarom, misschien heeft iemand dat wel ?

Ben Quanjer

Beste Ben,
:Duiveltje:
Komt het blok _None niet van een bemating die in je blok geplaatst is,
of slechts alleen in de dimstijl zit.

Groetjes de FBI.

Ben Quanjer

FBI,

Inderdaad zit in het blok een bematingstijl "Standard" met als aanpijling het blok "_None", maar dacht dat dat "geen" blok was.
Bedankt voor de hint.

Ben Quanjer
Ben Quanjer