FastFiber

Erase Attribute (opgelost)

Gestart door Manu, di 24 03 2009, 17:08:32

Vorige topic - Volgende topic

Manu

In veel van de tekeningen die ik ontvang wordt gebruik gemaakt van blocks met attributes daaraan gekoppeld.
Om de een of andere reden zijn de 'waarden' van die attributes zelden ingevuld, op een 'puntje' na voor de waarde van de TAG..
In bijlage een voorbeeldje van zo'n block.
Ik hou mijn tekeningen graag 'proper' en zoek nu een manier om deze attributes los te koppelen van de blocks om deze daarna te verwijderen...
Ken hier iemand een slimme methode voor?
Let wel, BURST is geen optie daar ik wél de blocks op zich wil behouden, enkel die attributes wens ik te deleten..

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

bart

het block herdefineren en de attributen syncroniceren
(geldt uiteraadt wel voor alle blocken)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

HofCAD

Citaat van: bart op di 24 03 2009, 20:07:18
het block herdefineren en de attributen syncroniceren
(geldt uiteraadt wel voor alle blocken)

Beste Manu,

Het is inderdaad het block herdefiniëren (wat het beste kan met het commando ATTREDEF
omdat je dan niet hoeft te synchroniseren), of met een Lisp programma ala ATTDEL.lsp.
http://discussion.autodesk.com/forums/thread.jspa?messageID=226020
of http://forums.augi.com/showthread.php?t=94696&highlight=attdel
Van het programma ATTDEL moet er een versie zijn, waarbij je inplaats van
de naam van het block ook het block kan selecteren en waarbij je ook bij de
'attribute Tag name' een sterretje(*) mag ingeven.
Zie ook het programma REINSERT in http://discussion.autodesk.com/forums/thread.jspa?messageID=6144789&#

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.

PS Voor o.a. ATTREDEF en synchronisatie zie http://www.autocadexchange.com/forum/list_messages/811
Nu is het:
http://www.autocadexchange.com/U/ACE/ForumExchange/tabid/174/aff/34/aft/811/afv/topic/afpg/1/Default.aspx

ACADcadabra

Manu

Dankjewel voor de reacties,

Maar de (veschillende versie's van) ATTDEL werken blijkbaar niet.. er gebeurd gewoon niets..
Op het commando BATTMAN krijg ik deze melding : "This drawing contains no attributed blocks"
Ik tekende dus zelf een nieuwe block -zonder attributes- en via Expresstools kon ik de bestaande block vervangen door de nieuwe. Nu zie ik de nieuwe block... mét de oude attribute eraan gelinkt?????
Iemand nog ideeen?

Manu
Sketchup 4-5-6

bart

Je moet nu alleen nog de attributen synchroniseren bijvoorbeelt met battman
dan gooit autocad de atributten pas weg.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Manu

Citaat van: bart op wo 25 03 2009, 12:13:34
Je moet nu alleen nog de attributen synchroniseren bijvoorbeelt met battman
dan gooit autocad de atributten pas weg.

bart,

Opnieuw geeft BATTMAN de melding : "This drawing contains no attributed blocks"..  :roll:

Sketchup 4-5-6

bart

attredef werkt ook niet ?
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Joop

Citeer
Opnieuw geeft BATTMAN de melding : "This drawing contains no attributed blocks"..  :roll:
Mischien anonyme blokken?
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Reimer

Ik had vorige week hetzelfde probleem. Ik heb uiteindelijk met CAD2FILE alle blockposities opgevraagd en daarna alle blokken weer laten intekenen. Dit kan met een lisp of script. Misschien kun je een bestaande lisp gebruiken voor van vervangen van blokken.

Reimer.

Manu

Iedereen bedankt voor de raad maar ik heb de blokken uiteindelijk allemaal gewist, de tekening gepurged en daarna nieuwe blokken geplaatst...  :x
Ik krijg wel meer tekeningen met zo'n blokken in... jammer dat er geen echte oplossing voor te vinden viel/valt..

groeten,

Manu

Sketchup 4-5-6

Manu

Ik vond een workaround : ik maakte een aparte layer (temp) aan en plaatste de attribute erin. Daarna kon ik via LAYDEL dat layer "temp' mét alles erin verwijderen... De block bleef zoals hij was... maar nu zonder die vervelende attribute  :vreegoe:

Manu
Sketchup 4-5-6

HofCAD

Citaat van: Manu op do 26 03 2009, 09:22:51
Ik vond een workaround : ik maakte een aparte layer (temp) aan en plaatste de attribute erin. Daarna kon ik via LAYDEL dat layer "temp' mét alles erin verwijderen... De block bleef zoals hij was... maar nu zonder die vervelende attribute  :vreegoe:

Manu

Beste Manu,

Ik wil wel eens zo'n block met attributen zien, waarbij je bij het
commando BATTMAN de melding "This drawing contains no attributed blocks" krijgt
en ook het programma ATTDEL of het commando ATTREDEF niet werkt.

ACADcadabra

Manu

Beste Manu,

Ik wil wel eens zo'n block met attributen zien, waarbij je bij het
commando BATTMAN de melding "This drawing contains no attributed blocks" krijgt
en ook het programma ATTDEL of het commando ATTREDEF niet werkt.

[/quote]

Hey HofCad,

Bij het starten van deze topic heb ik zo'n voorbeeld als bijlage bijgevoegd...( vreemd genoeg 2x zelfs..)
Anyway, de tekening bevat 1 block, en als je op het 'puntje' dubbelklikt kun je de attribute naar wens aanpassen, maar het commando BATTMAN geeft bij mij steeds die beruchte melding....
Wanneer je de block in de blockeditor opent zal er geen spoor van de attribute te zien zijn..

groeten,

Manu
Sketchup 4-5-6

Reimer

Zoals ik al zei had ik het zelfde probleem, zonder oplossing.
Wat ik nog opvallend vind is dat het attribuut blijft bestaan wanneer ik blockreplace gebruik uit de Expresstools. Ik had verwacht dat het oude block (incl. attribuut) zou worden vervangen. Niet dus.

Ik ben benieuwd of de oplossing nog gevonden wordt.

Reimer.

Manu

Citaat van: Reimer op do 26 03 2009, 14:47:27
Zoals ik al zei had ik het zelfde probleem, zonder oplossing.
Wat ik nog opvallend vind is dat het attribuut blijft bestaan wanneer ik blockreplace gebruik uit de Expresstools. Ik had verwacht dat het oude block (incl. attribuut) zou worden vervangen. Niet dus.

Ik ben benieuwd of de oplossing nog gevonden wordt.

Reimer.

Reimer,

Is mijn work-around dan niet toepasbaar bij jou?
Sketchup 4-5-6

yoin