FastFiber

Array in dynamic block

Gestart door MvdS, di 10 03 2009, 17:49:08

Vorige topic - Volgende topic

MvdS

Ik heb een dynamic block gemaakt, met daarin spijlen. Deze spijlen moeten vermeerderd worden bij het stretchen, wat dus gebeurd met een onderlinge afstand van 150. Alleen aan de uiteindes is de afstand niet gelijk. De spijlen staan niet in het midden van de balk.

Kan ik dit zo oplossen in dynamic blocks dat de spijlen altijd in het midden komen te staan van mijn gestretchte distance?

julien

MvdS

Mijn antwoordt kan ik daar niet uithalen. Bij mij is de bedoeling dat de spijlen vermeerderen en dan in het midden blijven staan. Bij het voorbeeld met de kast blijven er 4 "kolommen" goed verdeeld.

G4u

ge kunt deze eventueel opvangen met u begin lijnen ook apart te stretchen zodat je de afstanden links en rechts kunt aanpassen dat de spijlen in het midden staan.

MvdS

IK heb inmiddels de oplossing gevonden. Bedankt.

Reimer

Wil je deze oplossing ook met ons delen? Ik ben benieuwd hoe je het hebt opgelost.

Reimer

MvdS

Ik heb inmiddels een andere oplossing voor lief genomen en de spijlen gewoon in een aparte array te maken, omdat de spijl afstand afhangt van de grootte waarover deze verdeeld moeten zijn. Heb wel een voorbeeldje hoe je iets in het midden kan laten staan bij stretchen. Denk dat die mogelijkheid ook in het andere topic voorbij is gekomen, maar voor de zekerheid hier nog mijn "oplossing".

julien

In versie 2010 kan je dit netjes oplossen met constraints.
Als je kan overstappen is dit dus een goede reden.  :wink: