FastFiber

vba of lisp

Gestart door marcelmaas, do 12 03 2009, 20:06:59

Vorige topic - Volgende topic

marcelmaas

Okay ik ga zometeen thuis eerst even kijken of er in mijn autocad 2006 boek ook lisp en vba staat.
In ieder geval ben ik vandaag al weer veel wijzer geworden.
Ik denk dat ik toch maar aan het lispen ga.  :vreegoe:

waarschijnlijk ga ik dan hier vast nog wel eens wat vragen stellen..
Maar ik geloof dat er hier een paar mensen zitten die dat niet erg vinden.

Fijn om te weten dat ik hier terecht kan met mijn vragen.

In ieder geval allen alvast bedankt voor de hulp.

Groeten, Marcel..

marcelmaas

Hi allemaal,

Ik ben dit weekend in het Autocad 2006 boek gedoken, en tot de conclusie gekomen dat ik toch voor lisp kies, en voorlopig niet voor vba.
Het is het gevoel wat ik bij lisp heb en niet bij vba.
Ik ben al een eindje met lezen in het boek, maar kan niet zeggen dat ik alles de eerste keer al snap.
Nadat ik door de stof uit dit boek heen ben, ga ik beginnen met het boekje wat ik laatst via marktplaats heb gekocht "geen haakje teveel!" van Walter van Oostveen.
Dit is een autolisp boekje en al wel van 1992 maar bijna al de andere boeken zijn in het engels, en dat is toch wat te technisch voor mij.

Ik zag trouwens ergens in dit forum dat hier wel iemand is die goed is in het vertalen van de lispbibble die op internet te vinden is.
Ik weet niet of die persoon al wat vertaalt heeft...? maar daarvoor houd ik mezelf altijd aanbevolen.

In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor de hulp en de tips.
En misschien tot binnenkort onder het knopje 'autolisp' in het forum..!!!

Groeten, Marcel..

bart

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

marcelmaas

Hi Bart,

Deze lessen heb ik natuurlijk al gezien, en ben er ook al mee bezig.
Ik heb zelfs vandaag mijn eerste programma'tje gemaakt, nouja nagemaakt dan..!!!
Het tekenen van een rechthoek met een center hartlijn.
Het zou leuk zijn als ik het ook allemaal al snapje wat ik zit in te tikken, maar dat komt denk ik vanzelf wel na veel doen.

Als er nog ergens site's te vinden zijn waar nederlandstalige info te halen is over lisp dan hoor ik het graag.

Groeten, Marcel...

marcelmaas

Nou wat bezig geweest te zijn in LISP heb ik toch besloten om voor VBA te gaan.
Ik ga een cursus VBA doen bij Cad College.
De reden dat het toch VBA is geworden is dat het toch wat meer toekomst heeft, en misschien wat meer te combineren is met Excel en andere programma's.

Ieder heeft natuurlijk zijn eigen reden om voor het een of het ander te kiezen.
Ik wil alleen maar zeggen dat het voor mij ook een beetje een kwestie van smaak gevoel is.

Ik ben er blij mee dat ik een cursus mag gaan volgen, en ben dan ook zelf al begonnen in het AutoCad boek 2009 aan het hoofdstuk VBA.
Bij het CadCollege geven ze ook aan de hand van dat boek de traiining hoorde ik.

Groeten en waarschijnlijk wel tot horens hier in het forum.., Marcel..

BarryCad

Ben ook al aan het rondkijken over het programmeren.
En ik ga me (voorlopig) ook bezig houden met LISP. Met de lessen en docu van Joop kan ik aardig uit de voeten en ik denk ook dat hiermee de dingen kan doen die we nodig (gaan) hebben.  :wink:
AutoCad 2012

marcelmaas

Ik heb sinds ik de cursus VBA gedaan heb helemaal geen tijd meer kunnen steken in het verder leren van VBA.
Nou hebben ze besloten dat VBA volgend jaar uit Autocad verdwijnd, en dat wordt dan VB.Net
Naar wat ik begrijp bijna hetzelfde als VBA alleen de ontwikkelomgeving is anders en het schijnt beter te zijn.

Zodra het boek Autocad 2011 van ir. R. Boeklagen uitkomt ( ik heb begrepen over een maand ofzo) dan ga ik die kopen.
Daarin heeft Ronald Boeklagen heel het gedeelte van VBA opnieuw geschreven voor VB.Net.
Dus dat is dat het enige Nederlandse boek over VB.Net voor Autocad.

We zien het wel, zodra het boek uit is ga ik me bezig houden met VB.Net.
En dan maar hopen dat dat een beetje wil lukken.

Zijn hier mensen die ergens al iets meer over VB.Net in het Nederlands hebben gevonden?

groeten Marcel..

EddyBeerke

Ik heb vandaag eens na gedacht over vb.net of lisp.
Ik denk dat ik dan toch voor lisp ga.
Mij keuze is omdat lisp makkelijken over te nemen is naar een nieuw versie van acad.
Maar als je een andere sevicepack van windows krijgt of over gaat naar een andere windows versie moet je daarop inspelen met vb.net.
Je moet dan nogal kunnen programeren, dus rekening houden met het framework enzo.
Dit hoeft met lisp dus niet.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

FastFiber