FastFiber

dim style overrides

Gestart door veebee, vr 27 02 2009, 13:53:55

Vorige topic - Volgende topic

veebee

ik wordt helemaal gestoord van die dimstyle-overrides die telkens weer opduiken als ik tijdelijk de maatvoeringsstijl aanpas.
als wij beugelwapening maatvoeren gebruiken wij tijdelijk andere waarden voor de betreffende in gebruik zijnde dim-style.
als ik daarna de standaardwaarden herstel, verschijnt er ook een dimstyle-override bij mijn dimstyle-control.
hoe kan ik deze verwijderen met een commando, want nu moet ik in de dimstyle-control de override deleten om er van af te komen.
van de help-funktie in AutoCad wordt ik niet veel wijzer.
die hebben het over de optie "clear overrides" maar er gebeurt dan vervolgens niet al te veel.

is dit een bekend fenomeen en met welk commando kan ik deze override automatisch laten verdwijnen? :shock:

bart

Als je de style aanpast moet je deze saven (het liefst onder een andere naam bijvoorbeeld mijnstyle_bgls.
de overide onstaat als de aanpassing niet wordt gesaved (definitief wordt gemaakt)

je kan de aanpassing ook opnemen door er met rechts op te klikken en dan voor save te kiezen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

jo-king

Citaat van: bart op vr 27 02 2009, 18:50:22
Als je de style aanpast moet je deze saven (het liefst onder een andere naam bijvoorbeeld mijnstyle_bgls.
de overide onstaat als de aanpassing niet wordt gesaved (definitief wordt gemaakt)

je kan de aanpassing ook opnemen door er met rechts op te klikken en dan voor save te kiezen

ik merk ook dat er in onze tekeningen geregeld een override inglipt..
geen idee hoe je dit kan voorkomen.

we blijven volledig  van de dimstyles af, want deze zijn opgemaakt volgends de huisstijl... en toch komen er overrides.

heeft het misschien iets te maken met de annotation scale???
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

veebee

ik merk ook dat er in onze tekeningen geregeld een override inglipt..
geen idee hoe je dit kan voorkomen.

we blijven volledig  van de dimstyles af, want deze zijn opgemaakt volgends de huisstijl... en toch komen er overrides.

heeft het misschien iets te maken met de annotation scale???
[/quote]

de overrides zijn al langer een hekel punt.
en annotative scalings gebruiken wij helemaal niet.
het is in ieder geval knap irritant.

over het saven:
voor de aangepaste maatvoeringsstijl worden een aantal standaard waarden aangepast.
zoals bijvoorbeeld een pijl i.p.v. een bolletje, andere tekstgrootte en baseline-spacing.
het gaat in totaal om 6 tot 8 waarden die veranderen.
als ik hiervoor (voor alle dim-styles) een neiuwe stijl moet aanmaken (door te saven) wordt de lijst eindeloos groot denk ik.
hierin zie ik géén oplossing.

er moet toch iets op te vinden zijn?

bart

Ik krijg de indruk dat je voor elke tekening een hele rits instellingen gaat zitten doen.
in de textstyle, dimstyle e.d.

e.a kan veel slimmer op een aantal andere manieren
zelfs als je je niet wilt bezighouden met lisp, schripting e.d.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

veebee

Citaat van: bart op ma 02 03 2009, 13:21:17
Ik krijg de indruk dat je voor elke tekening een hele rits instellingen gaat zitten doen.
in de textstyle, dimstyle e.d.

e.a kan veel slimmer op een aantal andere manieren
zelfs als je je niet wilt bezighouden met lisp, schripting e.d.

nu zit alles onder 1 knopje, en dat werkt eigenlijk heel erg goed.
alleen krijgen we steeds te maken met die overrides.
verder werkt onze methode naar ieders tevredenheid.
van lisp en andere methoden heb ik geen kennis.
daar hoef ik dus niet eens aan te gaan proberen.

uitleg: de aanpassingen gebruiken we om bij aanduidingen als beugels de tekst weg te laten vallen (automatisch).
verder werken we normaal gesproken met dots en bij beugelwapening gaat dat met pijlen.
ik kan wel weer aparte maatvoeringsstijlen in gaan voeren, maar dat moet dan voor elke stijl gebeuren en dan wordt de rij zo groot.
nu kun je zonder te switchen overgaan van gewone naar wapeningsmaatvoering.
kwestie van ander icoontje kiezen.

bart

^C^Cdim;dimclrt;7;save;naam van jouw dimstyle;y;exit;

Als je de regel onder de knop als volgd beindigd ben je van de overides verlost.

let wel!  als je dimupdate gebruikt worden alle maatlijnen met die maatlijnstyle aangepast
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart