FastFiber

Weergeven van juiste coördinaten

Gestart door KimV, ma 23 02 2009, 15:50:22

Vorige topic - Volgende topic

KimV

Hallo,

Ik probeer autocad onder de knie te krijgen, maar ik ondervind nogal wat problemen.
Wanneer ik lijnen wil tekenen en dus coördinaten ingeef, verschijnen die niet op de juiste plaats, hebben ze niet de gewenste lengte enz ze staan niet mooi in een rechthoek (wat wel het geval zou moeten zijn) maar allemaal door elkaar. Erg frustrerend ! Die DYN onderaan hebben ik al eens uitgezet maar dan kan ik geen coördinaten meer invoeren...
Heeft er iemand een oplossing voor dit - waarschijnlijk heel eenvoudig - probleem :)

julien

Die Dyn bepaalt enkel waar je de waarden ziet. Als die uitstaat en je ziet niets is het dat je commandline niet zichtbaar is, die maak je zichtbaar met, rara, commandline.  :mrgreen:

Je hebt absolute en relatieve coördinaten, waarschijnlijk haal je de 2 door elkaar. Welke versie autocad gebruik je?

Reimer

Ik was ook al aan het typen dat je de commandline met CTRL+9 aan of uit kunt zetten. Acad 2009 starte bij mij de eerste keer ook zonder commandline.

Reimer.

KimV

De commandoline wordt weergegeven hoor, dat is het probleem niet. Maar het probleem is dat de lijnen niet verschijnen, waar ze zouden moeten verschijnen :) Ik werk met civil 3D - autocad 2008, student version.

KimV

Kijk bij bijlage zie je wat ik heb ingevoerd, en wat het resultaat is ...

KimV

Oké je ziet niet wat ik heb ingevoerd :) Maar het zou dus een rechthoek moeten zijn. Sorry maar ik kan het niet duidelijker uitleggen.

julien

Ik denk dat je zelf toch ergens mis bent hoor.
de coördinaten van de linkse lijn zijn blijkbaar fout.
Kan je even de tekst hier zetten die je ingevoerd hebt?

KimV

'line' --> specify first point: 0, 7700 --> next point: 0, 14300
en zo idem voor de drie volgende lijnen:
0, 14300 --> 28300, 14300
28300, 14300 --> 28300, 0
28300, 0 --> 0, 7700

julien

Ik heb het niet getest, en zie ook niet onmiddellijk of het fout is, maar als je een rechthoek wil kan je toch veel eenvoudiger een rechthoek tekenen met: rectangle ? Dan moet je maar 2 coördinaten geven ipv 4.

Reimer

Ik heb even de coordinaten ingevoerd en kom bijna op dezelfde figuur als jij (zie bijlage). Alleen het lijntje dat linksboven  uitsteekt kan ik niet verklaren. Weet je zeker dat je de coordinaten goed hebt?

Reimer.

bart

de coordinaten zijn geen rechthoek (het punt rechts onder zou dan 28300,7700 moeten zijn)

het invoeren kan ook simpeler

line 0,7700;0,14300;28300,7700;c

Je kan met line gewoon doorgaan met het volgende punt als je het commando niet afsluit
een figuur sluiten doe je met c van close
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart