FastFiber

Autocad 2009 verwijderen van pc :(

Gestart door Vital, za 21 02 2009, 10:18:04

Vorige topic - Volgende topic

Vital

Vermits ik slecht één reactie heb gekregen over het vastlopen van AC rest me helaas maar één oplossing :cry:. Verwijderen van AC en opnieuw installeren. Maar dat  verloopt dus niet van een leien dak :mrgreen:. Ik heb zoveel mogelijk bestanden van AC opgezocht en verwijderd maar toch blijft ik het bericht krijgen; AC2009 is al geïnstalleerd :?.
Weet iemand wat, waar of hoe ik ALLES kan verwijderen zodanig om AC opnieuw te kunnen installeren.
Alle tips hints raadgevingen zijn welkom, please :?

julien

Heb je gewoon de mappen verwijderd of heb je autocad gedeïnstalleerd?

Vital

Citaat van: julien op za 21 02 2009, 14:13:02
Heb je gewoon de mappen verwijderd of heb je autocad gedeïnstalleerd?
Eigenlijk ben ik begonnen met alles,wat ik vond, te verwijderen. Via configuratiescherm, software enz. Maar dit was niet voldoende. Vervolgens ben ik alles wat ik nog vond van AC beginnen te verwijderen. En dat waren nog een behoorlijk aantal mappen en bestanden. Maar nog steeds krijg ik die melding dat AC reeds is geïnstalleerd. Dus er moet ergens nog iets zijn dat die melding veroorzaakt. Maar wat?

julien

Dan zal je in je register moeten duiken.

Vital

Citaat van: julien op za 21 02 2009, 21:57:19
Dan zal je in je register moeten duiken.
Oeps?!? En dit houdt in?? Kan je me enige tips geven? Of is dit eerder iets voor een echte pc-techneut?

Reimer

Kun je niet kiezen voor het herstellen van autocad mbv de installatie CD?

Reimer.

Vital

Citaat van: Reimer op zo 22 02 2009, 14:38:38
Kun je niet kiezen voor het herstellen van autocad mbv de installatie CD?

Reimer.

Die optie is me al enkele keren verteld. Punt is dat ik die optie niet ben tegengekomen op de installatie CD, dus ik vermoed dat dat niet gaat.

hulpje

Dat doe je via Configuratiescherm --> Software --> Acad 2009 --> Herstellen / Verwijderen
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

martijn

Ik denk dat het verwijderen via het configuratie scherm niet meer werkt, omdat er al mappen zijn weggegooit.
Je kunt wel proberen om via de cd de installatie te herstellen.
Als dit niet lukt is mijn vraag wanneer heb je voor het laatst een herstelpunt gemaakt??? Windows maakt deze ook zelf aan als dit aan staat. Anders is dit misschien een optie.
En als laatste is het register misschien een oplossing.

PAS OP !!! Het register draait heel de computer omheen, als je dit verpest ben je verder van huis.

Je komt hier door in uitvoeren --> regedit in te tikken.

Maar eerst een back-up (export) van het register, zo kun je nog terug als het niet goed gaat.
Verwijder nu alles wat met acad te maken heeft in de sleutel HKEY_LOCAL-MACHINE  --> SOFTWARE

Succes ermee

Vital

Citaat van: hulpje op ma 23 02 2009, 08:46:08
Dat doe je via Configuratiescherm --> Software --> Acad 2009 --> Herstellen / Verwijderen

Hiermee ben ik eerst begonnen. Maar zo werkt het dus niet. Thanx anyway. :wink:

Vital

Citaat van: martijn op ma 23 02 2009, 16:26:58
Ik denk dat het verwijderen via het configuratie scherm niet meer werkt, omdat er al mappen zijn weggegooit.
Je kunt wel proberen om via de cd de installatie te herstellen.
Als dit niet lukt is mijn vraag wanneer heb je voor het laatst een herstelpunt gemaakt??? Windows maakt deze ook zelf aan als dit aan staat. Anders is dit misschien een optie.
En als laatste is het register misschien een oplossing.

PAS OP !!! Het register draait heel de computer omheen, als je dit verpest ben je verder van huis.

Je komt hier door in uitvoeren --> regedit in te tikken.

Maar eerst een back-up (export) van het register, zo kun je nog terug als het niet goed gaat.

heeft in de sleutel HKEY_LOCAL-MACHINE  --> SOFTWARE

Succes ermee

.

Ik heb dus eerst het probleem proberen op te lossen door systeemherstel, je weet wel alles situeren naar een periode voordat het probleem zich voordeed. Dat werkte dus niet. Herstellen met installatiecd gaat niet omdat die optie niet wordt vermeld. Uiteindelijk ben ik begonnen met AC2009 te verwijderen. Eerst via configuratiescherm --> software --> verwijderen. Ik kreeg echter bij het opnieuw installeren de opmerking dat ac reeds was geïnstalleerd. Vervolgens heb ik de mappen op de installatie cd bekeken, zo kon ik ze herkennen, en die mappen op de C-schijf van de "oude" AC2009 gezocht en verwijderd. Weer kreeg ik die melding; AC is reeds geïnstalleerd. Nu ik heb wel die map Back-up nog staan maar dat zijn toch alleen maar dwg/ bak bestanden en volgens mij ligt daar het probleem niet. Ik weet wel, via een ander forum, dat het niet niet simpel is om AC te verwijderen. Helaas staat op dat andere forum niet duidelijk hoe het wel juist moet.
Martijn waar vind ik dat register enz eigenlijk. Dat is me niet echt duidelijk. Want eerlijk gezegd ben ik er een beetje bang voor om mijn pc helemaal te verkloten.

hulpje

Probeer anders eens het programma CCLEANER.
Hiermee kan je o.a. je register op een veilige manier opschonen.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Vital

Citaat van: hulpje op ma 23 02 2009, 20:51:32
Probeer anders eens het programma CCLEANER.
Hiermee kan je o.a. je register op een veilige manier opschonen.

Ook al geprobeerd. Nada :(

martijn

Voor het register ga je naar start ---> uitvoeren en tik je in regedit.
Als je hierin eerst naar bestand gaat en hier kiest voor exporteren dan maak je een back-up van je register.
Als je daarna naar de sleutel HKEY_LOCAL-MACHINE  --> SOFTWARE  -->AUTODESK gaat kun je deze in principe helemaal verwijderen tenzij je nog andere produkten van autodesk op je computer hebt staan!!!

Succes

FastFiber