FastFiber

In welke extenties kan ik een DWG plotten.

Gestart door Marcel B, di 27 01 2009, 13:06:01

Vorige topic - Volgende topic

Marcel B

ACAD gebruiker,

Moet vaak een acad 2009 tekening omzetten naar digitale (plot) file's die voor een nomale gebruiker
te lezen en printen is. (de andere partij heeft geen acad)

Welke extenties kan je allemaal uit ACAD generenen.
Wat is de beste uitvoerfile, zodat als je print er geen informatie verdwijnt.

Ik weet uit eigen ervaring dat PDF een goede uitvoerextentie is, maar soms worden
teksten dikker uitgeprint, terwijl als ik rechtstreeks uit ACAD plot de teksten wel goed zijn.
(als ik de PDF print krijg ik ook dikker letters, niet bij alle teksten trouwens)

Hoe kan dit ?
Hoe kan ik dit voorkomen?
Welke PDF driver moet ik gebruiken?
Hoe kan ik deze installeren.

Welke mogelijhkheden zijn er. (JPG en BMP zijn geen optie)

Bedankt voor je reactie.

Marcel 

julien

Ik maak mijn pdf bestanden aan met pdf creator:
http://www.cadsite.be/diverse/nieuwsarchief/2008-11_archief.php

Je kan ook gaan voor het autodesk bestandstype dwf, maar dan moet de ontvanger ook nog de (gratis) dwf viewer installeren.

bart

pdf vind ik verweg de beste optie voor dergelijke dingen

wat het lettertype betreft in de optie's voor de bewuste printer kan je meestal een aantal zaken  instellen hiervan

zoals de kwaliteit
vervanging van de fonts door een standaard font
letters printen als text of als afbeelding ed.
stoei hier eens mee tot je een aanvaardbare afbeelding hebt
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reimer

Dit vind ik interessante info Bart. Ik gebruikte lange tijd de "DWG to PDF" van autocad omdat dit met lisp goed aan te sturen is (geen dialoogbox nodig). Ik ben hier echter mee gestopt omdat ik tegewoordig vaak veel te dikke letters krijg.
Waar vind ik deze opties precies?

Reimer.

mrbeegee

Ik heb mij ook ooit eens verdiept in het plotten naar PDF en een aantal gratis en meegeleverde writers geprobeerd.
Je ziet een groot verschil tussen de verschillende PDF writers. Ik vond de resultaten niet echt geweldig. Met name die dikke letters en lijnendelen die plotseling dikker worden. Totdat ik erachter kwam dat wij een netwerklicentie hebben voor Adobe Acrobat Professional! Hier konden wij makkelijk en zonder veel kosten gebruik van maken.
Bij deze PDF-writer krijg je een resultaat waarbij je op de uitdraai geen verschil ziet met een tekening die ik met AutoCad uitplot. Daarbij kan je de pdf ook nog draaien en bijsnijden. Handig bij vreemde maten.

bart

Citaat van: Reimer op di 27 01 2009, 15:09:03
Dit vind ik interessante info Bart. Ik gebruikte lange tijd de "DWG to PDF" van autocad omdat dit met lisp goed aan te sturen is (geen dialoogbox nodig). Ik ben hier echter mee gestopt omdat ik tegewoordig vaak veel te dikke letters krijg.
Waar vind ik deze opties precies?

Reimer.

de pdf plotter van autodesk acad 2008 is armoe hier vind je deze instellingen niet in
(Als we met zijn alle flink blijven zeuren komt het mischien ooit
vergelijk voor de gein even met de vele mogelijkheden van de dwf plotter)

Maar bijvoorbeeld wel in pdf 995 of primo pdf en uiteraadt de adobe plotter
de instellingen kan je bereiken via het plotmenu  properties custom properties
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reimer

Bij mij werken CutePDF en PDF995 goed qua eindresultaat. Helaas kan ik met CutePDF niet batchplotten en kan PDF995 dit beperkt. Tevens maakt PDF995 nog wel eens fouten en zit er wel erg veel reclame aan vast. Ik heb Primo nog nooit geprobeerd. Ik zal deze ook eens onderzoeken. Misschien moet ik me ook maar eens verdiepen in de kosten van een Adobe pakket.

Ik hoop trouwens dat Marcel zijn vraag een beetje is beantwoord. PDF is het meest gangbaar.

Groeten,
Reimer.

julien

Reimer, heb je al eesn gespeeld met PDF Creator?
http://www.pdfforge.org/products/pdfcreator
Er is daar een levende community, misschien willen ze wel een optie voor jou inbouwen.

Marcel B

Ik hoop trouwens dat Marcel zijn vraag een beetje is beantwoord. PDF is het meest gangbaar.

Groeten,
Reimer.
[/quote]

Yes, bedankt,  het was toch een onderwerp waar meerdere mensen iets aan hebben.

klasse bedankt.

yoin