FastFiber

Solid Edge site

Gestart door Gregory, zo 26 02 2006, 21:23:35

Vorige topic - Volgende topic

marcogemert

Ik studeer zelf (op het moment af) aan de Avans Hogeschool, en wij gebruiken ook SE v17, er is zeker veel interesse in tips en ideeen... alleen zijn er maar weinig die op internet zoeken omdat er zo weinig van te vinden is! Standaart onderdelen zoals bv. tandwielen zijn ook allemaal maar beperkt te downloaden enzo. Allemaal een ellende, dus een goeie site hiervoor is zeker welkom :) Echter is het wel zo, dat de meeste bedrijven helaas niet met SE werken daar kom je achter als je een aantal stage's hebt doorlopen. Succes verder! Marco

Louis de Jong

Citaat van: julien op zo 26 02 2006, 21:28:33
Het lastige aan een site voor solid edge is dat er zo vaak een nieuwe versie uitkomt.
Telkens ik een beetje vooruit geraak komt er een nieuwe release en moet ik alles herdoen...

Ik verwijder niets, maar de ontwikkeling ervan staat op een zeer laag pitje.

Misschien vind ik weer de zin om ermee verder te gaan.
Momenteel wordt bij mij op school solid edge intensief gebruikt door alle leerlingen.
Ik heb veel gehad aan de eerste lessen in autocad op deze site.
Ik denk dat er veel belangstelling is voor solid edge V20, en inderdaad op cad gebied veranderd er nogal wat.
In Nederland komt het gebruik van solid edge meer en meer voor in het VMBO. Leerlingen werken erg graag en snel mee.
2D tekeningen is een direct resultaat van het schets ontwerp.
Het verbaast mij hoe snel de basisopdrachten worden gemaakt.
Ik ben op zoek naar opdrachten voor in de bouwtechniek, kozijnen, gevels etc.
Wie heeft wat? DE STANDAARD LESSEN die in boekvorm zijn te verkrijgen hebben leerlingen in betrekkelijk korte tijd doorgewerkt (ZELFSTANDIG) want zelf ben ik nog niet zo ver.

julien

Solid Edge is een mooi pakket, maar de ontwikkeling gaat zo snel dat het gewoon niet bij te benen is voor mij om de site up-to-date te houden.
Met SE-ST is het helemaal niet meer te doen...

BTW, leuk dat jullie SE gebruiken in 2D echt te tekenen, toch ergens dat het gebruikt wordt.  :mrgreen: