FastFiber

Stippellijntjes

Gestart door Muis, di 06 01 2009, 14:05:08

Vorige topic - Volgende topic

Muis

Ey,

Ik ben nu al een tijdje (noodgedwongen) aan het werk met AutoCad 2004 LT en duidelijk nog niet geheel thuis in het programma.. Bij verschillende tekeningen met voornamelijk veel stippellijnen heb ik moeite deze te kunnen printen.. ik zie de lijnen wel in 'model' als gestippeld maar bij de layout is het een gewone doorgetrokken streep..

Na het al een keertje eerder gezocht te hebben was het probleem eventjes opgelost.. ik moest een vinkje bij een of andere manager aanzetten en dat was dat... alleen nu het probleem;

WELK vinkje??

Weet iemand dat?? Ow, ik lees net dat je iets met de PLTSCALE moet doen.. dat werkt bij mij niet!!!

En dan nog iets.. de lijndiktes als je met verschillende kleuren werkt zijn erg verschillend. Ik heb hier wel een lijstje liggen met de diktes bij de verschillende kleuren; magneta 0.10, rood 0.18, geel 0.25, groen 0.35, cyan 0.50, blauw 0.70 enz. maar dat werkt nog niet..
Hoe dan ik dat dan netjes in 1 dikte krijgen?

Thanks ;)

Muis

P.s. Ik heb een aantal onderwerpen en reacties gelezen maar sommige zijn echt onbegrijpelijk.. voor mij! Dus graag zo simpel mogelijk!

TTB

Niet PLTSCALE, maar PSLTSCALE. Deze variabele op 0 (nul) zetten, dan zullen de "stippellijnen" ook in je layout als zodanig zichtbaar zijn.

Voor wat betreft lijndiktes: een eigen CTB-file aanmaken! Hierin kan je zelf aangeven met welke "dikte" de betreffende kleur wordt geplot.

Groeten en succes.
Peter

Muis

Citaat van: TTB op di 06 01 2009, 14:36:57
Niet PLTSCALE, maar PSLTSCALE. Deze variabele op 0 (nul) zetten, dan zullen de "stippellijnen" ook in je layout als zodanig zichtbaar zijn.

Voor wat betreft lijndiktes: een eigen CTB-file aanmaken! Hierin kan je zelf aangeven met welke "dikte" de betreffende kleur wordt geplot.

Groeten en succes.
Peter

Dank je, dat van de PSLTSCALE is gelukt.. maar heel frapant is dat het alleen maar in het 1e layout-blad veranderd en in de daarop volgende voor als nog niet.

Wat een CTB-file is, is mij nu nog even een raadsel.. wel moet ik erbij zeggen dat de lessen AutoCad op school erg minimaal waren..

Dank je voor je reactie, zo kan ik enkele bouwaanvragen op de post doen!

Gr. Muis

Joop

Citaat van: Muis op di 06 01 2009, 14:42:20

Dank je, dat van de PSLTSCALE is gelukt.. maar heel frapant is dat het alleen maar in het 1e layout-blad veranderd en in de daarop volgende voor als nog niet.
Dit m oet je voor elke Layout doen
Citaat van: Muis op di 06 01 2009, 14:42:20
Wat een CTB-file is, is mij nu nog even een raadsel.. wel moet ik erbij zeggen dat de lessen AutoCad op school erg minimaal waren..
Dat is de instelling van de Color TaBle, Jouw keuze hoe je de kleuren geoplot wil hebben.
B.V. in een bestaande tekening met de tekst in gele kleur (komt vaak voor in e-tekeningen) print je deze uit in oker i.v.b met leesbaarheid.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".