yoin

JD

Hallo,

sinds enkele dagen krijg ik "error writing to the acamap.sys.file" als pop up als ik autocad 2002 wil openen. Bij advanced krijg ik als melding: messagecode 3105. Daarna verschijnt "runtime error" en sluit autocad af.

Ik kreeg al een langere tijd een foutmelding, toch kon ik met het programma werken. Ik werk met vista.

De ontwerpen die ik heb opgeslaan bevindt zich in een map in autocad. als ik die bestanden nu via verkenner wil vinden, zijn de tekeningen die ik maakte sinds ik met vista werk niet te vinden. Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt.

Jonas

Matthias

Citaat van: JD op vr 02 01 2009, 13:17:30
Hallo,

sinds enkele dagen krijg ik "error writing to the acamap.sys.file" als pop up als ik autocad 2002 wil openen. Bij advanced krijg ik als melding: messagecode 3105. Daarna verschijnt "runtime error" en sluit autocad af.

Ik kreeg al een langere tijd een foutmelding, toch kon ik met het programma werken. Ik werk met vista.

De ontwerpen die ik heb opgeslaan bevindt zich in een map in autocad. als ik die bestanden nu via verkenner wil vinden, zijn de tekeningen die ik maakte sinds ik met vista werk niet te vinden. Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt.

Jonas

Beste,

Probeer dit mss even JD!

http://discussion.autodesk.com/forums/thread.jspa?threadID=701184&tstart=0

Mvg

Matthias
Landschaps- en tuinarchitect

JD

Matthias,
bedankt voor de info. ik had dit ook al zien staan.
ik begrijp niet wat UAC en LDD is...  :oops:

probleem is ook als ik autocad her-installeer dat ik heel wat ontwerpen zal kwijt zijn (door één of andere onverklaarbare wijze vind ik mijn ontwerpen niet terug via verkenner sinds ik met vista werk...)

groeten,

Jonas

Matthias

Citaat van: JD op vr 02 01 2009, 14:14:56
Matthias,
bedankt voor de info. ik had dit ook al zien staan.
ik begrijp niet wat UAC en LDD is...  :oops:

probleem is ook als ik autocad her-installeer dat ik heel wat ontwerpen zal kwijt zijn (door één of andere onverklaarbare wijze vind ik mijn ontwerpen niet terug via verkenner sinds ik met vista werk...)

groeten,

Jonas

LDD is linux device driver
en UAC is de beveiliging van Windows of iets dergelijks
http://en.wikipedia.org/wiki/User_Account_Control

Snap ook niet goed waarom bestanden plots weg zijn na het installeren van Vista of herinstalleren van autocad. Dit staat er normaal compleet los van dacht ik. Denk niet direct dat het dan een probleem is van autocad maar eerder van Vista?

Mvg

Matthias
Landschaps- en tuinarchitect

bart

vista is goed in het verstoppen van je bestanden.
maar weg zijn ze echt niet
laat windows voor je zoeken.

vista en acad 2002 is geen goede combinatie.

je kan beter voor xp -> 2002 of vista -> 2008 gaan
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reimer

Ik hoorde van een collega die m.b.v. Virtual PC (ik weet niet of dit een productnaam of een soort programma is) een virtuele computer had gemaakt in Vista. Op de virtuele PC heeft hij windows XP geïnstalleerd. Programma's die problemen hebben met Vista kan hij moeiteloos onder XP draaien. Hoe het werkt weet ik niet, als je meer wilt weten kan ik het wel navragen.

Reimer.

JD

bedankt iedereen voor de antwoorden!
ik denk dat ik best ga voor een nieuwere versie van autocad.
de bestanden heb ik na lang zoeken toch teruggevonden. vista had die op een vreemde plaats opgeslaan.

groeten,

Jonas

FastFiber