FastFiber

Verstandig werken ( Opgelost )

Gestart door Ludo, di 16 12 2008, 13:43:14

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Hallo,

Ik ben met een redelijk groot project bezig waarvoor ik veel tekeningen moet maken.
Ik heb alle inventarisatie tekeningen etc. nu in één bestand staan. Ik ga nu beginnen met mijn schetsontwerpen, beplantingsplannen definitieve ontwerpen etc.
Maar mijn vraag is aan jullie autocad deskundigen:
Wat is verstandiger ?
De ontwerpen ook maken in hetzelfde bestand ( gemakkelijk doorwerken op de tekeningen al gemaakt )
De inventarisatie en ontwerp opdelen in twéé tekeningen ( bronbestand wijzigen etc. niet alles bij elkaar hebben staan )

Ik weet dus niet hoeveel dat autoCAD normaal kan hebben voordat AutoCAD moeilijk gaat doen.. het ligt natuurlijk ook aan de pc, maar die kan opzich nogal veel aan.

Wat is jullie advies hierin ? alvast bedankt

Groet, Ludo

mrbeegee

Voordat je pc moeilijk gaat doen moet je het wel erg bont maken.
Ik werk nu met een tekening van zo'n 8 MB met daaraan gekoppeld nog een 3 tal luchtfoto's van iedere 20 MB
Ik zou zo lang mogelijk alles in 1 tekening houden.
Je kan dan wel in verschillende fases opslaan.
bv
Project A voorlopig ontwerp.dwg
Project A definitief ontwerp.dwg
Project A revisie.dwg enz
succes

Reimer

Voor een dergelijk groot project ga ik toch meestal over op meerdere bestanden. Met xref's kun je toch altijd alles over elkaar zetten. Ik ben met een groot project bezig waarbij een ontwerp van een architect de basis is. Ik zorg voor de detaillering en het passend maken. Het basisbestand gebruik ik als xref. Wanneer er iets drastisch moet worden aangepast dan verwijder ik dit deel uit het basisontwerp (de xref) en pas het aan in mijn eigen dwg. Dit project loopt nu bijna 1,5 jaar en het werkt goed. (intussen is het basisbestand voor 75 % verwijderd   :lol:).

Groeten,
Reimer

Ludo

Bedankt voor de snelle reactie.

Ja ik ben nu ook verder aan het werken in dezelfde tekening, dat werkt zich ook het fijnste.

Maar het ging me ervooral om, dat wanneer je wel té ver bent gegaan, dan kan je ook heel veel dingen opnieuw gaan maken :P hehe

maar als ik zo hoor dat je wel erg ver moet gaan, dan ga ik op deze manier verder natuurlijk ;)

Bedankt voor de info !
Groet,
Ludo

FastFiber