FastFiber

Layoutregenctl

Gestart door Wimhardeman, wo 10 12 2008, 13:22:19

Vorige topic - Volgende topic

Wimhardeman

Beste CAD-geleerden,

Is er een optie binnen Autocad 2009 die ervoor zorgt dat de tekening niet opnieuw geregenereerd wordt als ik een Layout selecteer?
Ik ben bekend met de Layoutregenctl-variabele, maar dan nog gaat hij elke keer dat ik binnen een tekensessie een layout selecteer de tekening regenereren.

Ik heb nu een tekening met ongeveer 150 layouts waarin ik wat aanpassingen moet doen.
Het is een beetje zonde van mijn tijd om de tekening 150 x te laten regenereren :x

Alvast bedankt voor het meedenken.

M.vr.gr Wim

Joop

De variabele REGENAUTO wil wel eens helpen.  :wink:
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Wimhardeman

Regenauto helpt hier jammer genoeg niet.
Tenminste niet voor dit probleem.

Joop

Copy paste de onderstaande tekst in de help >> zoeken  van AutoCAD.

Citeerregenerating, drawings, suppressing when switching to layout tabs/Model tab
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Wimhardeman

Joop.

Ik heb een Nederlands-talige Help en dan krijg ik geen resultaat met deze zoekopdracht
Maar ook als ik dit vertaal kom ik niet op een oplossing anders dan "Regenauto en Layoutregenctl"

Wat is bij jou het resultaat in de Help van Autocad.

DIJKHUIS

Citaat van: Wimhardeman op do 11 12 2008, 14:42:14
Wat is bij jou het resultaat in de Help van Autocad.
Layout Regen Options
Hiermee bepaalt u hoe de weergavelijst wordt bijgewerkt in het tabblad Model of in Layout-tabbladen. Voor elk tabblad wordt de weergavelijst bijgewerkt door de tekening opnieuw te genereren wanneer u overschakelt naar het desbetreffende tabblad of door de weergavelijst in het geheugen op te slaan en alleen de gewijzigde objecten opnieuw te genereren wanneer u overschakelt naar dat tabblad. Het wijzigen van deze instellingen kan een hogere weergavesnelheid opleveren. (systeemvariabele LAYOUTREGENCTL)
OpmerkingDe uitwerking van de wijzigingen van deze instellingen is afhankelijk van verschillende factoren. Zie LAYOUTREGENCTL voor meer informatie.
Regen When Switching Layouts
Hiermee genereert u de tekening opnieuw elke keer als u naar een ander tabblad schakelt.
Cache Model Tab and Last Layout
Voor het tabblad Model en de laatste actief gemaakte lay-out wordt de weergavelijst in het geheugen opgeslagen en wordt het opnieuw genereren van de tabbladen onderdrukt wanneer u schakelt tussen de twee tabbladen. Alle andere tabbladen worden wel opnieuw gegenereerd als u hiernaar overschakelt.
Cache Model Tab and All Layouts
Hiermee wordt de tekening opnieuw gegenereerd wanneer u de eerste keer naar een tabblad overschakelt. Gedurende de rest van de tekensessie, wordt de weergavelijst opgeslagen in het geheugen en wordt het opnieuw genereren onderdrukt wanneer u overschakelt naar die tabbladen.

Ik heb de variabele altijd op 1 staan, dat werkt bij mij het soepelst :?:
In een grijs verleden heb ik deze waarde op 0 (nul) gehad en na verschillende keren wisselen van layout liep de hele PC vast. Sinds dien heb ik deze variabele altijd op 1.

Michel