FastFiber

Match properties

Gestart door Ludo, wo 10 12 2008, 08:53:03

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Hallo,

Is er toevallig een tool of iets, om alle gradient in een layer in één keer te wijzigen met match properties ?

Toen ik alles selecteerde en dan op een bestaande hatch klikte, werd alles wat ik gekopieerd had, ook nog eens verplaatst naar de huidige layer, ook de achterliggende lagen. ( nogal raar )

Alvast bedankt,

Ludo

HofCAD

Citaat van: Ludo op wo 10 12 2008, 08:53:03
Hallo,

Is er toevallig een tool of iets, om alle gradient in een layer in één keer te wijzigen met match properties ?

Toen ik alles selecteerde en dan op een bestaande hatch klikte, werd alles wat ik gekopieerd had, ook nog eens verplaatst naar de huidige layer, ook de achterliggende lagen. ( nogal raar )

Alvast bedankt,

Ludo

Beste Ludo,

Bedoel je dat het contour van de hatch ook van laag veranderde,
dan moet je de AutoCAD variabele Pickstyle bijv. op 1 zetten.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI

PS
PICKSTYLE

Type: Integer
Saved in: Registry
Initial value: 1

Controls the use of group selection and associative hatch selection.

0 No group selection or associative hatch selection

1 Group selection

2 Associative hatch selection

3 Group selection and associative hatch selection

ACADcadabra

Ludo

Nee, de gradient bleef wel in de juiste laag ( kleur )
maar toen ik met match properties een heel gebied selecteerde( dus incl lijnen ), en toen op enter duwde had autocad ook alle lijnen die geselecteerd waren naar de laag kleur verplaatst.

Ik heb wel een oplossing omdat ik alleen de gradient in een aparte laag gezet heb, dan kan ik gewoon alles selecteren en dan match properties doen. Dit werkt ook, er worden nu géén andere dingen gekopieerd.
Het enige is nu, dat er een aantal stukken gradient gewoon verdwijnen. Stukken gradient waar een lijn door liep, is nu bijvoorbeeld rechts van de lijn verdwenen ( terwijl rechts en links aparte gradients waren )
Dus dit vind ik al raar...

Maar ik kan me voorstellen dat je niet altijd de hatches in een aparte laag zet, daarom vroeg ik of er misschien niet een andere oplossing is.

Pickstyle , waar kan ik dit ergens vinden ? ben het namelijk nog niet tegengekomen in autocad.

B.v.d.
Ludo

Joop

Je kunt heel snel een selextie maken met de filter in het Propertys window.
Dit is de meest linkse knop.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

HofCAD

Citaat van: Ludo op wo 10 12 2008, 09:57:29

Pickstyle , waar kan ik dit ergens vinden ? ben het namelijk nog niet tegengekomen in autocad.

B.v.d.
Ludo

Beste Ludo,

De AutoCAD variabele Pickstyle kun je instellen op de commando regel en
binnen de dialoogbox van het commando OPTIONS op het tabblad Selection.
Voor meer informatie over AutoCAD variabelen zie o.a. de knop Help onder rechts
in de dialoogbox bij OPTIONS , en bij het commando HELP:
via Inhoud->Command Reference->System Variables.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI
ACADcadabra

FastFiber