FastFiber

Help !! Alles is weg !!

Gestart door Ludo, do 27 11 2008, 14:53:05

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Hallo,

ik was net aan het werken met tekst invoegen.
Ik duwde op enter en opeens was alles weg, ik had nog alles gesaved maar ik zie nu niets meer.

Ook als ik op zoom all doe, komt er niets meer te voorschijn.

Als ik in het tekenveld ga staan, heb ik ook geen muis aanwijzer, ik kan op geen enkele manier mijn tekening zien.
Terwijl de layers en alles er wel nog allemaal staan.

Komt dit iemand bekend voor ?? want ik zou niet weten hoe ik mijn tekening nu weer kan zien.

Hulp aub.

Gr Ludo

EddyBeerke

Geen paniek!!!
1 je hebt gesaved
2 dan heb je ook nog de autosave (*.ac$)
3 je kunt nu voor de zekerheid ook niog eens een saveAS doen.

Sluit acad af en open de tekening opnieuw eventueel met recover of later met audit de tekening goed maken.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Ludo

Als ik de tekening opnieuw open krijg ik hetzelfde weer.

Ik kan geen autosave file vinden.. de .BAK bestanden opent hij niet met AutoCAD. als ik zeg open met autocad 2007 dan gebeurt er gewoon niets ...

Wat kan ik nu verder nog doen ??
Want autoCAD crashte niet. ik kreeg alleen in het werkveld geen tekening meer..

TTB

de extensie BAK wijzigen in DWG !!

Groeten en succes
Peter

Ludo

hoe verander ik dat dan ??

Als ik autocad helemaal afsluit , en dan de.bak open. Dan opent autocad wel. maar dan krijg ik de melding
Cannot find the specified drawing file, please verify that the file exists

EDIT:

Ik heb de recover optie gebruikt, en nu werkt het gelukkig wel weer.

Heeft iemand hier wel een verklaring voor ?? ik bedoel dit mag normaal gesproken toch niet gebeuren ?

En het is wel handig als ik iets onbewust fout gedaan heb dat ik daar rekening mee kan houden

alvast bedankt ;)

TTB

hoe verander ik dat dan ??

Gewoon door te typen !
Met je muis het desbetreffende BAK-bestand activeren, vervolgens rechter muisknop klikken en de optie naam wijzigen selecteren. Nu de letters BAK vervangen door DWG.

Groeten en succes.
Peter

bart

Wel eens aan undo  (redo) gedacht.
(redo allen als undo de oorzaak van het verdwijnen is)

99% dat je tekening er nog gewoon was maar:
- Buiten je scherm stond.
- De lagen uit stonden
- Erg klein was door een foutje met zoom of zo.

bij oude versies van autocad kon je een tekening leeg maken door hem met een leeg wblock te overschrijven en vervolgens de tekening ter heropenen.
(is waarschijlijk iedereen wel eens overkomen)
Bij de huidige versie kan dat niet meer

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een tekening plotseling leeg was zonder een aanwijsbare reden.

ps als je de naam van een bak bestand wilt wijzigen moeten in windows de extenties van de bestanden aan staan
anders lukt het wijzigen niet
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Ludo

van het wijzigen dacht ik al idd.

Ik had op zoom all gedaan, dan komt de hele tekening in het midden van het beeldscherm te staan. Dit werkte niet.

Mijn lagen e.d. stonden ook niet uit, heb ik allemaal gecontroleerd. Hopelijk gebeurt dit niet nog eens.

julien

Soms gebeurt het dat wij het copieren van een object dat dat object ergens op een ongelooflijk grote afstand komt van je oorspronkelijke werkruimte. Als je dan zoom all doet zie je niets, maar is je tekening gewoon herleidt tot 2 puntjes. Dat heb ik al enkele keren voor gehad.  :mrgreen:

bart

@Ludo de belangrijkste opmerking was undo gebruiken voordat je de tekening opslaat.

Na de zoom all nog verder in zoomen (teken eventueel een nieuwe lijn om dit te controleren)
vervolgens maak je een selectie over je hele scherm  zodat de grids hot worden

vervolgens erase je een van de twee puntjes (op de commandline zie je aan het aantal gevonden elementen of je het juiste puntje hebt)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Joop

Citaat van: julien op vr 28 11 2008, 21:52:37
Soms gebeurt het dat wij het copieren van een object dat dat object ergens op een ongelooflijk grote afstand komt van je oorspronkelijke werkruimte. Als je dan zoom all doet zie je niets, maar is je tekening gewoon herleidt tot 2 puntjes. Dat heb ik al enkele keren voor gehad.  :mrgreen:
Ik ben dus niet alleen de %$*^&%.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Joop

Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

yoin