FastFiber

geconverteerde PDF naar autocad bestand is gelukt maar ......

Gestart door jappio, do 27 11 2008, 11:03:35

Vorige topic - Volgende topic

jappio

he hallo

ik zit nog met 1 probleem ik heb dus een tekening uit 1980 gekopieert en die is dus nog met de hand getekend.
alle lijnen zij dus niet echt helemaal recht en arceringen al helemaal niet. mijn vraag dus
is er ergens zo programa dat dit een  beetje netjes kan maken ?
(ik werk in autocad 2004 op mijn werk )

alvast bedankt

julien

Er zijn er die beweren dat te kunnen totdat je het test...
Wij hertekenen altijd volledig.

jappio

Citaat van: julien op do 27 11 2008, 11:26:04
Er zijn er die beweren dat te kunnen totdat je het test...
Wij hertekenen altijd volledig.

jah ok maar ik heb gewoon te weinig tijd om 6 tekeningen van A-0  formaat over te tekenen dit gaat sneller maar is wel minder mooi maar snelheid heeft nu op ons bedrijf voor deze klus voorrang gekregen dus moet het snel af maar als ik het mooier kan krijgen in korte tijd is dit mooi me genomen

Indo_Jim

Net als met gescande teksten kunnen deze automatisch worden omgezet in words,
alleen zal je merken dat de teksten niet altijd goed worden gelezen/herkend.   

Voor autocad geld precies het zelfde probleem.
En volgens mij moet een programma heel slim zijn om bv. hiddenlijnen, centerlijnen als één lijn te zien en niet als lossen lijnstyukken.

Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

bart

Ik snap de tussenstap naar pdf niet.
maar mischien is er tegenwoordig software die een op vectoren gebaseerde pdf kan maken van een scan.

Software die stippellijnen van een met de hand getekende tekening kan herkennen bestaat niet.
Maar wel software die lijnen strak en recht kan maken , vervuiling uit de scan kan Filteren e.d.
echte goede software is duur je kan dan beter even op zoek gaan naar een bedrijf om die 5 tekeningen te laten omzetten naar dxf

Zelf zou ik daar niet aan beginnen en een keuze maken tussen goed (opnieuw tekenen) of snel

bij snel schuif je de scan als afbeelding onder de tekening
met rotate en scale draai je hem zo recht mogelijk en probeer je hem zo goed mogelijk op schaal te maken. ( tip bij een xref kan je x en y scale ten opzichten van elkaar aanpassen)

Ter plaatsen van de wijziging een wipeout over de scan zodat je hier de wijziging kan tekenen zonder
de scan nog te zien.
Als resultaat krijg je dan een tekening waaraan je duidelijk kan zien dat het een scan betreft
maar waarvan wel heel goed gewerkt kan worden door de aannemer
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

jappio

Citaat van: bart op do 27 11 2008, 12:31:44

Ik snap de tussenstap naar pdf niet.
maar mischien is er tegenwoordig software die een op vectoren gebaseerde pdf kan maken van een scan.

Software die stippellijnen van een met de hand getekende tekening kan herkennen bestaat niet.
Maar wel software die lijnen strak en recht kan maken , vervuiling uit de scan kan Filteren e.d.
echte goede software is duur je kan dan beter even op zoek gaan naar een bedrijf om die 5 tekeningen te laten omzetten naar dxf

ik hoorde laatst wel iets van autocad dat die teksten en zo kan omzetten in dwg ik dag miss is het ook voor tekening voor handen maar je heb gelijk het is gewoon duur maar we zitten nog in de ontwerp fase een soort upgrade van een oud gebouw en het is sonde om daar een hele nieuwe tekening voor over te tekenen maar bedankt voor de comentraar hier heb ik vast nog wel wat aan in de toekomst

Citaat van: bart op do 27 11 2008, 12:31:44

Zelf zou ik daar niet aan beginnen en een keuze maken tussen goed (opnieuw tekenen) of snel

bij snel schuif je de scan als afbeelding onder de tekening
met rotate en scale draai je hem zo recht mogelijk en probeer je hem zo goed mogelijk op schaal te maken. ( tip bij een xref kan je x en y scale ten opzichten van elkaar aanpassen)

Ter plaatsen van de wijziging een wipeout over de scan zodat je hier de wijziging kan tekenen zonder
de scan nog te zien.
Als resultaat krijg je dan een tekening waaraan je duidelijk kan zien dat het een scan betreft
maar waarvan wel heel goed gewerkt kan worden door de aannemer

Joop

Autodesk heeft het hybride programma Raster Design.
Ik ken het alleen nog van horen zeggen en weet dus (nog) niets van de werking.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".