yoin

Ludo

Hallo mensen,

Dit is een simpele vraag, als je in de tekening cirkels getekend hebt, worden ze vaak in autocad een beetje hoekig.
Wat is ook alweer het commando om de cirkels weer rond te krijgen ? Ik ben het commando namelijk vergeten.

Alvast bedankt,

Ludo

bart

regen

ps. ze zijn alleen op het scherm hoekig
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Ludo

Bedankt,

Ja dat weet ik  , ik was alleen het commando kwijt.

Het geeft direct een ander beeld wanneer alle cirkels hoekig zijn, dat is niet fijn met tekenen.

Maar iig bedankt ;)

DIJKHUIS

Ludo,

Command: viewres
Do you want fast zooms? [Yes/No] <Y>:
Enter circle zoom percent (1-20000) <2>: 20000

Zie ook de acad help:

Hiermee kunt u de resolutie instellen voor objecten in het actieve venster

Opdrachtinvoer:viewres
Do you want fast zooms [Yes/No] <Y>: Druk op ENTER (Fast Zoom is geen werkende optie van deze opdracht meer en wordt alleen nog ondersteund voor scriptcompatibiliteit.)

Enter circle zoom percent (1-20000) <actieve instelling>: voer een geheel getal in van 1 tot 20,000 of druk op ENTER

Het model wordt opnieuw gegenereerd.

Met VIEWRES bepaalt u de weergave van cirkels, bogen, splines en gebogen plines met behulp van korte vectoren. Hoe groter het aantal vectoren, hoe vloeiender de cirkel of boog wordt. Als u bijvoorbeeld een zeer kleine cirkel maakt en vervolgens inzoomt, kan deze een veelhoek blijken. Als u het zoompercentage verhoogt via VIEWRES en de tekening opnieuw genereert, wordt de weergave van de cirkel bijgewerkt en vloeiender gemaakt. Verlaging van het zoompercentage heeft het tegenovergestelde effect.

OpmerkingAls u het zoompercentage in VIEWRES verhoogt, kan het langer duren voordat de tekening opnieuw gegenereerd wordt.
Wanneer een papierkader-layout de eerste keer actief wordt gemaakt en een standaardvenster wordt gemaakt in de lay-out, is de weergaveresolutie voor dit venster hetzelfde als de weergaveresolutie voor het venster voor het tabblad Model.

Deze instelling van VIEWRES wordt in de tekening opgeslagen. Als u de standaardwaarde voor nieuwe tekeningen wilt wijzigen, kunt in de instelling voor VIEWRES opgeven in de sjabloonbestanden waarop u uw nieuwe tekeningen baseert.

Michel

Ludo

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Ludo