FastFiber

ik heb geen goeie maten van tekening in autocad (onopgelost)

Gestart door jappio, di 18 11 2008, 11:09:54

Vorige topic - Volgende topic

jappio

ik heb een pdf bestand geconverteerd naar dwg maar als ik dit doe gaan de maten verloren bijf 18 m is 0.034334312 nog wat mm echt heel iritant want ik moet voor mijn werk allemaal tekeningen uit 1989 veranderen in autocad
en dat wil ik echt niet met de hand doen dus heb ik het op deze manier gedaan maar nu schiet ik er nog niet s mee op kan iemand mij helpen :(

alvast thx  :wink:

jo-king

jappio, welkom op het forum.

eerst en vooral; welke programma's gebruik je?
hoe zijn de pdf's gemaakt (ingescande versies, of prints van digitale bestanden?)

als je een raster-pdf omzet naar vectoren, moet je zowieso "intelligentie" toevoegen; dat wil zeggen dat jij tegen je programma moet zeggen wat de schaal is.

of je kan dit nadien in autocad oplossen door jouw tekening van 0.034334312  te verschalen naar 18m
hoewel je snel zal merken dat je "een lijn" correct verschaalt; al de rest kommagetallen heeft.

misschien is een hybride programma iets voor jou?
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=2600114
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

jappio

Citaat van: jo-king op di 18 11 2008, 11:17:42
jappio, welkom op het forum.

eerst en vooral; welke programma's gebruik je?
hoe zijn de pdf's gemaakt (ingescande versies, of prints van digitale bestanden?)

als je een raster-pdf omzet naar vectoren, moet je zowieso "intelligentie" toevoegen; dat wil zeggen dat jij tegen je programma moet zeggen wat de schaal is.

of je kan dit nadien in autocad oplossen door jouw tekening van 0.034334312  te verschalen naar 18m
hoewel je snel zal merken dat je "een lijn" correct verschaalt; al de rest kommagetallen heeft.

misschien is een hybride programma iets voor jou?
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=2600114

ik heb een ingescande versie van de tekening miss is het wel helemaal niet te doen wat ik wil hoor :( maar ik kan het proberen

hoe bedoel je dat met die intelligentie toevoegen ?

FastFiber