FastFiber

dwg's op data-server?

Gestart door jo-king, wo 22 10 2008, 18:17:38

Vorige topic - Volgende topic

jo-king

gegeven:

Autocad architectural 2008, allemaal single licence.
5 pc's, als SBS2003 clients, dus win XP's in een domein, maar zonder de server (we zitten op een werf).
er is geen Domain controller, dus we kunnen geen gebruik maken van een shared folder (we hebben geen rechten om in te loggen op de pc met de shared folder.)
VPN-verbinding maken met de SBS-server, om de machtigingen te krijgen is geen optie, hoewel dit zou werken...

om ons te behelpen hebben we een NAS "external storage hd" gekocht met een LAN aansluiting, (conceptronic) en hierop werken we. (SMB shared folder, met 1 client login, verder geen settings)

blijkbaar ook fout, want elke layout die we openen, krijgen we een foutmelding op de sheetset file (dst is not accessible)
en sinds vandaag hebben we (pijnlijk) ontdekt dat we met meerdere mensen tegelijk aan hetzelfde bestand kunnen werken (2e gebruiker krijgt geen "read only" melding & kan dus ook saven!!!!)
dit kan NIET!

iemand enig idee hoe we best verder gaan?

Jo.

ik zit hier met m'n handen in het haar.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Manu

Jo-King,

Je zit blijkbaar met een behoorlijk probleem! Hier bij ons hebben we het ook een volle week zonder server moet doen (deze was dus ook fysiek weg, dus ook de domain-controller) en we hebben alle projectmappen met daarin de *dwg's gekopieerd naar een gedeelde map op mijn PC, en dat liep vlot zonder vreemde foutmeldingen... het kan dus wel..
Wél viel me op dat je blijkbaar geen rechten hebt om dit te doen en sheetset-data wordt bewaard onder de settings van je domain-account, dus dat wellicht wel voor verassingen zorgen..
Ik hoop dat je snel uitkomt!

succes,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

yoin