yoin

Matthias

Beste,

Heb een klein vraagje. In autocad 2006 staan verschillende tabbladen onderaan, als je opstart is dit gewoon model en layout. Nu maak ik hier dus zoals iedereen tabbladen bij (uitvoeringsplan, details, snedes...) Is het mogelijk om deze tabbladen één vak naar links of rechts te verplaatsen. 'Move to end' weet ik zitten maar als je zo 15 tabbladen hebt en je wil deze maar ééntje opschuiven hoe doe je dit dan.

Alvast bedankt

Mvg
Landschaps- en tuinarchitect

Steven

Als je bv 5 layouts hebt (1,2,3,4 & 5) en je wil bv layout 3 voorlaatste plaatsen, rechtsklik dan op layout 3, kies Move or Copy.
in de lijst met layouts klik je op de layout waarvoor je deze layout wil plaatsen, in dit geval layout5, en klik dan OK.

Matthias

Citaat van: Steven op wo 15 10 2008, 14:10:50
Als je bv 5 layouts hebt (1,2,3,4 & 5) en je wil bv layout 3 voorlaatste plaatsen, rechtsklik dan op layout 3, kies Move or Copy.
in de lijst met layouts klik je op de layout waarvoor je deze layout wil plaatsen, in dit geval layout5, en klik dan OK.

Bedankt Steven,

Is een kleintje maar weet ik ook weer

Mvg
Matthias

hulpje

Werk je met AutoCAD 2008?
Dan kun je gewoon je tabbladen verslepen!!!!
Wil je een tabblad kopiëren, houd dan de Ctrl-toets ingedrukt en sleep/kopieer naar een nieuwe layout.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

EddyBeerke

Met "Move or copy" moet je de naam aanklikken waar je het te verplaatsen tabblad vóór wil zetten
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Matthias

Citaat van: hulpje op wo 15 10 2008, 15:08:14
Werk je met AutoCAD 2008?
Dan kun je gewoon je tabbladen verslepen!!!!
Wil je een tabblad kopiëren, houd dan de Ctrl-toets ingedrukt en sleep/kopieer naar een nieuwe layout.

Richard

Binnenkort heb ik autocad 2009 dus daar zal het wellicht ook lukken.

Alvast bedankt voor de tip, ik teken nu nog met 2006.

Mvg

FastFiber