yoin

KADANS

Hallo,

Sinds kort werk ik met een applicatie van Acad, deze heeft aparte instellingen; vb. je kunt maar 1 tekening per acad openen (SDI op 0), geen dialoogvenster bij saveas,...
Hallo,

Sinds kort werk ik met een applicatie van Acad, deze heeft aparte instellingen; vb. je kunt maar 1 tekening per acad openen (SDI op 0), geen dialoogvenster bij saveas,...

Als ik in de applicatie heb gewerkt en deze afsluit. En ik wil, in basis Acad, een tekening bewerken, dan neemt deze automatisch de instellingen van de applicatie over.
Ik vermoed dat er een commando bestaat, dat de instellingen vastzet per programma.

Groetjes

Hallo,

Momenteel is het probleem opgelost, of het definitief is weet ik niet.
Wat heb ik gedaan:
SDI op 1 gezet
STARTUP op 1 gezet (selectie van dwg's van uit het opstartvenster van acad)
FILEDIA op 1 gezet (selectievenster wordt weergegeven bij openen nieuwe tekening of scr-file)
Het commando SYSVDLG (expresstools) gebruikt, en save gedaan.

Als er toch nog iets fout loop, laat ik het wel weten.

MVG

KADANS

Joop

Instellingen zoals SDI zijn basis AutoCAD instellingen.
Als een applicatie binnen AutoCAd een van deze installingen wijzigd blijven deze behouden. Hij staat opgeslagen in een van de configuratiebestanden van AutoCAD.

Een goede applicatie binnen AutoCAD zet de gewijzigde systeem instellingen bij het afsluiten terug naar de stand van voor de start van deze applicatie.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

HofCAD

Beste Kadans,

Je zou je kunnen behelpen.
In de express tools zit het commando SYSVDLG waarmee je settings van AutoCAD
variabelen kan saven naar een SVF of een SCR bestand.
Het settings in het SVF bestand kun je terug zetten met SYSVDLG en de settings in
het SCR bestand kun je terug zetten met het commando SCRIPT.
Andere instellingen kun je via het saven naar een eigen workspace
(voor task-oriented drawing environment) met WSSAVE of met het saven naar een
eigen profiel (voor drawing environment settings) met OPTIONS ook weer terug halen.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI
ACADcadabra