yoin

Nico160775

Beste,

Kan er mij iemand verder helpen voor volgend probleem?
In autocad 2008 doe ik een publish naar een pdf writer.... maar ipv verschillende pdf's te maken, maakt hij 1 pdf met alle tekeningen in.
Dit probleem is juist hetzelfde als ik dit naar een printer doe, dan maakt hij 1 grote file en die stuurt hij dan door...
Waar kan ik dat instellen dat hij van elke tekeningen een aparte file maakt?

Getest met de 2007 en daar doet hij het goed...dus moet het ergens een instelling zij die niet goed staat....

Alvast bedankt...

hulpje

Probeer eens de PC3 file, die je in 2007 gebruikt, ook voor 2008 te gebruiken.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

jo-king

Citaat van: Nico160775 op wo 12 03 2008, 14:27:27
Beste,

Kan er mij iemand verder helpen voor volgend probleem?
In autocad 2008 doe ik een publish naar een pdf writer.... maar ipv verschillende pdf's te maken, maakt hij 1 pdf met alle tekeningen in.
Dit probleem is juist hetzelfde als ik dit naar een printer doe, dan maakt hij 1 grote file en die stuurt hij dan door...
Waar kan ik dat instellen dat hij van elke tekeningen een aparte file maakt?

Getest met de 2007 en daar doet hij het goed...dus moet het ergens een instelling zij die niet goed staat....

Alvast bedankt...

ik had hetzelfde probleem; en heb er uren op zitten zoeken...
tot:

je publisht waarschijnlijnlijk een aantal layouts naar "hetzelfde formaat".
steek er eens 1 extra layout tussen met een ander formaat; ik heb ontdekt dat er dan "single page PDF's" geschreven worden.
delete daarna gewoon de "extra pdf"

hetzelfde doe ik voor verkoopsplannetjes....
50 A4's, en 1 A3tje,
nadien het A3tje verwijderen; en voila.. 50 A4 PDF's ipv 1 PDF met 50 pages.

met dwf kan je het instellen in je publish-dialogbox (sheet set publish options - singlesheet dwf / multisheet dwf)
bij publish to plotter overloopt hij bij mij ook eerst alle sheets, en stuurt ze dan in meervoud door....

Jo-KING
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Pietje

Probeer de variabele 'PUBLISHCOLLATE' eens? Als deze de waarde '1' heeft, dan worden alle pagina's tot 1 bestand samengevoegd. Zet je de waarde op '0', dan krijg je (als het goed is) weer losse pagina's.

jo-king

Citaat van: Pietje op ma 15 09 2008, 08:08:18
Probeer de variabele 'PUBLISHCOLLATE' eens? Als deze de waarde '1' heeft, dan worden alle pagina's tot 1 bestand samengevoegd. Zet je de waarde op '0', dan krijg je (als het goed is) weer losse pagina's.

super... bedankt :)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

yooh willie

Wanneer ik een aantal Layout's selecteer om te Publischen en ik wil hierven een PDF maken kan ik het pad niet kiezen waar hij deze "print" naartoe zet.

Kan iemand mij de juiste handeling geven zodat ik de PDF alsnog kan printen?

Willie

jo-king

Citaat van: yooh willie op vr 26 09 2008, 10:26:13
Wanneer ik een aantal Layout's selecteer om te Publischen en ik wil hierven een PDF maken kan ik het pad niet kiezen waar hij deze "print" naartoe zet.

Kan iemand mij de juiste handeling geven zodat ik de PDF alsnog kan printen?

Willie

dit lijkt me eerder een instelling van uw pdf-printer... welke software gebruik je?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

yooh willie

jo-king,

bedankt voor je reactie, maar we zijn er toevalligerwijze er vandaag achter gekomen  dat je in het publisch menu de optie options kunt kiezen en dan in de bovenste regel het pad kunt aanpassen waarnaartoe je de pdf kunt wegzetten.

Opgelost dus.

Willie

FastFiber