yoin

SietzeFliegen

Hallo,

Ik gebruik autocad LT 2005 al een tijdje en vandaag had ik opeens een heel vaag probleem. Bij 1 tekening (de rest dust niet) blijft de muis een soort vastzitten. Zodra ik een aantal keer inzoom krijg je ipv. de normale muis aanwijzer het kruisje te zien, zodra ik deze dan beweeg komen er overal van die kruizen te staan over mijn beeld, en deze gaan niet weg, het worden er alleen maar meer. Als ik op Esc druk gaan wel alles weg. Ook als ik op de tekening klik en dan selecteer komen er allemaal lijnen in men beeld die niet weggaan tot ik weer op esc druk.
Dit is maar bij 1 tekening en alleen als ik zo ver heb ingezoomd dat het kruisje ipv de normale muis aanwijzer tevoorschijn komt.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplosssen?

Alvast bedankt,
Sietze

hulpje

Waarschijnlijk bedoel je de BLIPS.

Deze zijn uit te zetten door in het commando BLIPMODE op OFF te zetten.

Richard

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

SietzeFliegen

Citaat van: hulpje op wo 30 07 2008, 10:58:50
Waarschijnlijk bedoel je de BLIPS.

Deze zijn uit te zetten door in het commando BLIPMODE op OFF te zetten.

Richard

Nee het is geen blipmode. Deze heeft altijd al uitgestaan en blipmode geeft stipjes, en ik heb grote kruizen van de cursor. En ik krijg overal kruizen waar ik men muis heen beweeg, zonder te klikken.

Het is inmiddels weg, ineens krijg ik het niet meer. Maar als iemand weet wat het is dan hoor ik het graag.

EddyBeerke

Ik heb dat ook wel vaker gehad ook nog in Acad 2007.
De oplossing voor mij was Acad even afsluiten, opnieuw opstarten en weer verder prutsen. :mrgreen:
Ik denk dat het iets graphisch is waardoor het beeld niet goed geupdate wordt.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Caprice

Heb dit probleem 3 weken geleden ook gehad.

Nieuwe PC gekregen omdat ik op een andere plek zit en het is weg.
Ik open dan wel dezelfde autocad file.

Heeft het misschien iets te maken met je intern geheugen te maken heeft of met je videokaart!!

bart

Zet je pointstyle eens anders
veranderen de kruizen mee dan staan er points in je tekening

pdmode (de systeemvariable voor pointstyle) wordt in de tekening opgeslagen dus dan klopt het dat je het maar in 1 tekening hebt
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart