FastFiber

deel uit dwg-tekening in excel/word bestand plakken.

Gestart door Kurt, di 16 11 2004, 10:17:35

Vorige topic - Volgende topic

Kurt

Bestaat er een gemakkelijke manier om een deel van een tekening in te voegen in een excel of word bestand?

julien

Er zijn een aantal mogelijkheden om dit te doen, maar volgens mij kan je best een screenshot maken met de toets 'PrtSc' en deze met een foto bewerkingsprogramma naar wens maken en opslaan als jpg.
Dit kan je dan eenvoudig invoegen in je word document.

bart

dat is een optie

het hangt er maar helemaal van af wat er is getekend

zelf gaat mijn voorkeur uit naar plotten naar een jpg (plotter wordt standaard door autocad aangemaakt)
omdat er op die manier rekening wordt gehouden met je ctb bestand.

maar soms gebruik ik ook export to bidmap
of de als genoemde scherm afdruk
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

alexander

is het dan ook mogelijk om van een tekening een pdf te maken ?
of zijn hier aparte prog's voor nodig.
Heb weleens geprobeerd om e.e.a. uit te wisselen via dwf, maar verloopt toch niet zo makkelijk als de ander het begrijpt dan wil het maar pdf lijkt me makkelijker iedereen heeft bijna acrobat reader.

julien

idd, dwf is schitterend maar je kan niet altijd de ontvanger overtuigen...
Om pdf documenten te maken heb je een programmaatje nodig.
Ik gebruik meestal dit:
http://www.primopdf.com/
Gratis en zonder commerciële boodschap.

bfish

Het gemakkelijkst vind ik nog steeds het aloude copy/paste! Dus je objecten seleceren in AutoCAD / rechtsklik en klik op Copy / Word openen / rechtsklik en klik op Plakken of Paste / via de werkbalk Figuur kan je dan je "figuur" bijsnijden.

bart

Citaat van: bfishHet gemakkelijkst vind ik nog steeds het aloude copy/paste! Dus je objecten seleceren in AutoCAD / rechtsklik en klik op Copy / Word openen / rechtsklik en klik op Plakken of Paste / via de werkbalk Figuur kan je dan je "figuur" bijsnijden.

dat kan maar dan krijg je de afbeelding zoals hij op je scherm staat en niet zaols bij een afdruk vanuit autocad
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

HofCAD

Citaat van: bart
Citaat van: bfishHet gemakkelijkst vind ik nog steeds het aloude copy/paste! Dus je objecten seleceren in AutoCAD / rechtsklik en klik op Copy / Word openen / rechtsklik en klik op Plakken of Paste / via de werkbalk Figuur kan je dan je "figuur" bijsnijden.

dat kan maar dan krijg je de afbeelding zoals hij op je scherm staat en niet zaols bij een afdruk vanuit autocad

Beste Heren,

Als je de laatste methode toepast is het het beste, als je een witte achtergrond instelt (met TOOLS-->Options-->Display-->Colors)
en dat je voor figuurlijnen een hogere Lineweight instelt dan voor de niet zichtbare lijnen en die weer hoger dan voor bemating, arcering, hulplijnen en hartlijnen.

Groetjes HofCAD.
ACADcadabra

Anonymous

BetterWMF werkt ook erg goed, om dit soort dingen te doen, helaas geen freeware.

Maar achtergrond wordt vanzelf wit, je kan per kleur een lijndikte instellen enz.