yoin

jo-king

ik heb een legale autocad licentie, maar bevind me nogal in een "moeilijke" situatie, waardoor ik geregeld m'n pc formateer.
om niet telkens opnieuw een licentie te moeten aanvragen, moet ik dan mijn licentie exporteren naar een andere computer, en nadien terugplaatsen.
dit is al meerdere keren fout gelopen, en durf niet nog eens aan mijn provider voor een key vragen.
(hoewel ik er niets illegaal met doe!)

ik kwam onlangs een intressant idee tegen online:

met een tooltje kan je "eender welk programma" portable maken en installeren op een usb-key.

zou dit lukken met autocad, en kan ik mijn licentie hieraan koppelen. + is dit legaal?

i wonder......

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Manu

Jo-king,

Ik vrees dat het helaas niet mogelijk is (en zal blijven..) zie hier anders eens : http://www.techsupportforum.com/design-forum/graphic-design-digital-imaging-multimedia/112859-autocad-lt-2004-can-run-usb-flash-drive.html

hou ons zéker op de hoogte mocht ik ongelijk hebben !!

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Joop

Ze zijn er wel, de portable versie van AutoCAD.
Maar omdat ik nog geen legale versie heb kunnen vinden, ben ik bang dat het alleen illegaal kan.
En daar werken we niet aan mee, toch?
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Manu

Citaat van: Joop op vr 29 08 2008, 09:49:56
Ze zijn er wel, de portable versie van AutoCAD.
Maar omdat ik nog geen legale versie heb kunnen vinden, ben ik bang dat het alleen illegaal kan.
En daar werken we niet aan mee, toch?

Nee Joop, daar willen we helemaal niet heen.
Ik begrijp echter de frustratie van Jo-king wel rond de hele export-licentie-procedure.. Ik herinner me bv de ACAD 2000 versie mét hardwarekey,
die -afgezien van zijn prehistorisch formaat- toch wel handig was om bv thuis te kunnen verder tekenen..
Er zijn toch verschillende grote/dure softwarepaketten op de markt met hun licenties perfect veilig op een 'USB-key' (ook wel 'dongle' genoemd) weggeschreven...?

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

EddyBeerke

Citaat van: Manu op vr 29 08 2008, 12:41:41
...
Er zijn toch verschillende grote/dure softwarepaketten op de markt met hun licenties perfect veilig op een 'USB-key' (ook wel 'dongle' genoemd) weggeschreven...?
...

LISCAD 7.x is z'n programma.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

jo-king

bedankt om even mee te brainstormen.

ik heb het geprobeert met "thinstall"
om veiligheidsredenen, heb ik hiervoor wel gebruik gemaakt van een gekraakte licentie (we zijn eerlijk, niet heiliger dan de paus)

blijkbaar lukt het perfect om dit te installeren,  alle register-bestanden staan mee op de stick, die automatisch toegevoegd worden bij het openen van acad vanop de stick.

maar voor elke pc, moet je opnieuw je unieke authorisation-code ingeven/aanvragen.
dus zitten we nog steeds met licentie-problemen.

tevens is autocad wat trager vanop de stick, dus is dit een gefaald expiriment.

spijtig toch.

J.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

DIJKHUIS

Misschien een domme opmerking, maar het is nog dommer om hem niet te melden. Zou je Acad ook op een losse harddisk kunnen installeren en dan meenemen naar verschillende werkplekken?

Michel

jo-king

Citaat van: DIJKHUIS op wo 03 09 2008, 08:33:49
Misschien een domme opmerking, maar het is nog dommer om hem niet te melden. Zou je Acad ook op een losse harddisk kunnen installeren en dan meenemen naar verschillende werkplekken?

Michel

dit is identiek aan een USB-key.

het probleem ligt erin dat het register ook op de hoogte moet zijn dat autocad geinstalleerd is & de licentie-sleutel computer-gebonden is...
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

bart

Met een programma als ghost kan je een harde schijf klonen of er een image van maken.
Als je een dergelijke image terug zet ok het zelfde systeem merk de software daar niets van een draaid gewoon door.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

jo-king

Citaat van: bart op za 06 09 2008, 20:53:59
Met een programma als ghost kan je een harde schijf klonen of er een image van maken.
Als je een dergelijke image terug zet ok het zelfde systeem merk de software daar niets van een draaid gewoon door.

Bart,
trust me, ook hierbij loopt het al eens mis...
maar ik vond dit ook de meest "beloftevolle" optie; misschien nog eens proberen.

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

bart

Citaat van: jo-king op di 09 09 2008, 15:21:09
Citaat van: bart op za 06 09 2008, 20:53:59

Bart,
trust me, ook hierbij loopt het al eens mis...
maar ik vond dit ook de meest "beloftevolle" optie; misschien nog eens proberen.

uiteraad kunnen er dingen mis gaan
Maar het zou gewoon moeten werken mits op de juiste manier je image gemaakt
hardware leveranciers gebruiken ook dergelijke software
om gelijke systemen te installeren.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber