yoin

Matthias

beste,

Een hatch probleem. Ik zorg er altijd voor dat al mijn objecten goed gesloten zijn en ik kan hatchen via 'select objects' ipv 'pick point'. Nu is het zo bij grootte stukken verharding dat er bijvoorbeeld een plantvak ik deze verharding aanwezig is en deze dus niet mag mee 'gehatch' worden.
Via 'remowe boundaries' en dan 'a'(van add boundaries) kan ik deze overige stukken er altijd uitnemen, maar regelmatig lukt me dit niet, daar ik toch zeker weet dat mijn object goed gesloten is( properties-- misk--closed---yes)

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Moeilijk voor uit te leggen hopelijk is het te begrijpen?

Mvg
Matthias

nb: soms is het zelfs zo als ik dan via de hatch die ik reeds deed via dubbelklik deze hatch wil doorvoeren naar andere oppervlakte, hierbij als het ware autocad vergeet dan er nog boundaries aanwezig waren in mijn oorspronkelijk object, zo mag ik dan overal alles opnieuw removen, veelal lukt dit dan ook niet.
Landschaps- en tuinarchitect

hulpje

Beste Matthias,

1: Kies dan voor PickPoint i.p.v. select objects.

2: In je hatch opties, kan je een vinkje plaatsen bij Retain Boundaries.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Matthias

Citaat van: hulpje op di 19 08 2008, 13:51:17
Beste Matthias,

1: Kies dan voor PickPoint i.p.v. select objects.

2: In je hatch opties, kan je een vinkje plaatsen bij Retain Boundaries.

Richard

Dat is het nu net, al ik via pickpoint doe loopt mij pc regelmatig vast, nochtans ben ik er zeker van dat alles dicht is hoor.

Die retain boundaries zal ik eens uitproberen, waar vind ik dit ergens?

Matthias

hulpje

Matthias,

Wat wel eens wil helpen, is alle overbodige lagen uit te zetten.
Hierdoor hoeft AutoCAD minder objecten te "bekijken" en heb je minder kans op vast lopers.

Op meegestuurd printscreen staat de optie Retain Boundaries aangevinkt.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Matthias

Citaat van: hulpje op wo 20 08 2008, 10:19:26
Matthias,

Wat wel eens wil helpen, is alle overbodige lagen uit te zetten.
Hierdoor hoeft AutoCAD minder objecten te "bekijken" en heb je minder kans op vast lopers.

Op meegestuurd printscreen staat de optie Retain Boundaries aangevinkt.

Enorm bedankt, zal hier eens op experimenteren