FastFiber

AutoCad geminimaliseerd bij aanklikken hyperlink (opgelost maar weer terug)

Gestart door mrbeegee, di 12 08 2008, 13:23:35

Vorige topic - Volgende topic

mrbeegee

Als ik een hyperlink aanklikt van bv een foto wordt Autocad geminimaliseerd; dat wil ik niet. Is daar een variabele voor?
Verder opent die de .jpg met internet explorer als viewer. Kan je dit ook nog aanpassen?

mrbeegee

Het kan wel! :D  1 gebruiker hier op kantoor heeft wel de juiste instelling dwz:
AutoCad wordt niet geminimaliseerd EN de foto wordt geopend in windows-viewer in plaats van Internet-Explorer EN bij het aanklikken van andere hyperlinks wordt niet telkens een nieuw (view)window geopend maar wordt hetzelfde window gebruikt.

..... alleen ik weet nog niet hoe dit komt :roll:. Ik ben druk aan het zoeken, maar wellicht heeft iemand anders dit al uitgevonden!?

HofCAD

Citaat van: mrbeegee op wo 08 04 2009, 14:45:34
Het kan wel! :D  1 gebruiker hier op kantoor heeft wel de juiste instelling dwz:
AutoCad wordt niet geminimaliseerd EN de foto wordt geopend in windows-viewer in plaats van Internet-Explorer EN bij het aanklikken van andere hyperlinks wordt niet telkens een nieuw (view)window geopend maar wordt hetzelfde window gebruikt.

..... alleen ik weet nog niet hoe dit komt :roll:. Ik ben druk aan het zoeken, maar wellicht heeft iemand anders dit al uitgevonden!?
Beste Mrbeegee,

Jammer, geen oplossing in
http://discussion.autodesk.com/forums/thread.jspa?threadID=535222&tstart=1ee
Treedt dit effect ook op bij het commando GOTOURL?

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

mrbeegee

Hoi HofCAD,

GOTOURL werkt niet als je een hyperlink met behulp van een field in een attribuut van een block heb gemaakt.

Als test heb ik een lijn gemaakt en daar een hyperlink naar een foto.jpg aan gekoppeld. Dan gaat het wel.
Bij GOTOURL wordt AutoCad NIET geminimaliseerd. De foto wordt helaas wederom in Internet-Explorer geopend.
En iedere volgende foto in een apart browserscherm.

HofCAD

Citaat van: mrbeegee op wo 08 04 2009, 16:42:33
Hoi HofCAD,

GOTOURL werkt niet als je een hyperlink met behulp van een field in een attribuut van een block heb gemaakt.

Als test heb ik een lijn gemaakt en daar een hyperlink naar een foto.jpg aan gekoppeld. Dan gaat het wel.
Bij GOTOURL wordt AutoCad NIET geminimaliseerd. De foto wordt helaas wederom in Internet-Explorer geopend.
En iedere volgende foto in een apart browserscherm.

Beste Mrbeegee,

Misschien kun je door in de Windows verkenner met de Rechter muisknop
op het bestand te klikken via eigenschappen->wijzigen 'Openen met' wijzigen
naar bijv. Paint, waardoor het bestand in AutoCAD misschien ook niet meer
geopend wordt met de Internet-Explorer maar met Paint.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

mrbeegee

Beste HofCAD,

:x Het lukt mij niet. Als ik dit verander gaat het wel goed in verkenner e.d maar in AutoCad blijft die maar IE gebruiken. Ik heb zelfs in het register de verwijzing om IE te gebruiken bij een jpg uit de lijst verwijderd. Maar het mag niet baten. AutoCad blijft bij IE als viewer.

Bij mijn collega kan ik het wel veranderen en werkt het ook naar behoren. AutoCad opent in paint, acdsee of wat je aangeeft.

Wordt toch weer verder zoeken.

mrbeegee

Eindelijk de oplossing gevonden! Precies in deze volgorde uitvoeren!

Kies met verkenner een *.jpg en selecteer met RechterMuisToets(RMT) openen met... > programma kiezen... en kies nu specifiek! "Microsoft office picture manager"! Vink ook de optie "Dit type bestand altijd met dit programma openen" aan.
Tevens moet je in het programma "Microsoft office picture manager" de associatie van JPEG aanvinken bij extra>bestandstypen..., dan OK drukken.

Vervolgens in verkenner op een *.jpg met RMT de associatie weer veranderen naar "windows-viewer voor afbeeldingen en faxen". Vink ook de optie "Dit type bestand altijd met dit programma openen".  AutoCad opnieuw starten en nu werkt het wel!

mrbeegee

Het probleem is terug. Tegenwoordig mag ik van ICT niet meer de file associatie blijfend aanpassen.
Weet iemand een andere manier om dit voor elkaar te krijgen?

bart

Het betreft hier een systeem instelling
De makkelijkste manier is een mailtje naar de itc met de opdracht het even voor je aan te passen.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

mrbeegee

Ging het maar zo makkelijk!  :?
Systeembeheer zegt dat zo'n aanpassing dan voor alle 2000 mensen geldt en daar beginnen ze niet aan.
call closed. pfff
En mijn default jpg viewer is niet eens IE maar acdsee. Maar mijn Autocad denk daar dus anders over!
Ik zoek dus een instelling in Autocad waar dat te regelen is.

EddyBeerke

Mag je wel in het register komen?
Je kunt zelf een .reg bestand maken met de juiste instellingen.
Zo had ik dus een probleem met de icons op de taskbar (naast het klokje). Dit werden er een beetje te veel maar kon ze dan ook niet verbergen.
De instelling in het register aangepast maar na een poosje was het er weer.
Toen heb ik een .reg bestand gemaakt:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoAutoTrayNotify"=dword:00000000

Als je weet wat je doet dan zou je jou instellingen ook in z'n bestand kunnen zetten.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

HofCAD

Citaat van: mrbeegee op do 06 06 2013, 11:06:39
Ging het maar zo makkelijk!  :?
Systeembeheer zegt dat zo'n aanpassing dan voor alle 2000 mensen geldt en daar beginnen ze niet aan.
call closed. pfff
En mijn default jpg viewer is niet eens IE maar acdsee. Maar mijn Autocad denk daar dus anders over!
Ik zoek dus een instelling in Autocad waar dat te regelen is.
Beste Mrbeegee,

Heb je al het Express Tool commando IMAGEAPP geprobeerd?
Command: IMAGEAPP
Raster editing application or . for system default <.>: Enter the file name

Note:
Use the IMAGEAPP command to specify a non-system-default image editor.

Ik weet niet of het helpt, maar hiermee kun je maken dat je hyperlink
geopend wordt met bijv. PictureViewer.exe ipv Paint.

Met vriendlijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

bart

Het voorstel van hofcad kan ook.
als die instelling ook dagelijks wordt overschreven door je opstart profiel
kan je het eventueel elke keer dat autocad start automatisch laten uitvoeren door het op te nemen in acaddoc.lsp

itc   :ween:
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

mrbeegee

Hoi allen,

Helaas was de imageapp niet de variabele die het programma van de jpg hyperlink bepaalde.
Daarnaast was het ook niet gelukt om de windows photoviewer in dit pad te zetten omdat via een *.dll wordt geregeld ipv een *.exe.
Maar weer verder zoeken.   :(

FastFiber